حمله تروریست های عراقی به مدرسه ابتدایی

حمله تروریست های عراقی به مدرسه ابتدایی
يکشنبه 14 مهر 1392 - 18:48

العالم - اقدام های خشونت آمیز در عراق، امروز ( یکشنبه ) نیز با حمله انتحاری راننده کامیون حامل مواد منفجره به یک مدرسه ابتدایی ادامه یافت که در آن دست کم 11 نفر دانش اموز و معلم کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری العالم، به گفته شهردار شهر تلعفر، فرد تروریست، سوار بر کامیون بمب گذاری شده وارد مدرسه ابتدایی در روستای ترکمن نشین واقع در شمال عراق شد؛ که بر اثر این انفجار 11 دانش آموز و ناظم مدرسه جان خود را از دست دادند.

حمله دیگری نیز یک مرکز پلیس را در همان منطقه هدف قرار داد.

قائم مقام فرمانداری تلعفر گفت:" تروریست ها دو نفر بودند که دو خودروی بمب گذاری شده را هدایت می کردند. آنها با فاصله بسیار اندک خود را در برابر مرکز پلیس و مدرسه ابتدایی همجوار آن در روستای ترکمن نشین قبت منفجر کردند".

این دو حمله منجر به کشته شدن 14 نفر و زخمی شدن 22 نفر شد و هنوز دهها کودک در زیر آوار سقف هایی که برسرشان خراب شده گرفتارند طوری که می توان این حوادث را فجیع ترین جنایت در عراق توصیف کرد.

اغلب ساکنان شهر تلعفر را که در مناطق مرزی میان عراق و سوریه واقع است؛ ترکمان های شیعه تشکیل می دهند. این شهر بارها شاهد حملات خونبار بوده است به خصوص در زمان جنگ داخلی و طائفه ای که بین سالهای 2006 و 2007 درگرفت.

این حملات وحشیانه چند ساعت بعد از حمله به زائران کاظمین که به سوی مرقد مطهر امام جواد (ع) در حرکت بودند رخ داد.

به دنبال حمله امروز به زائران، مقام های عراقی از شهادت دست کم 9 نفر و زخمی شدن 20 تن دیگر در حمله یک عامل انتحاری به زائران حرم امام جواد ( ع) در شمال بغداد خبر دادند.

بر اثر انفجارهای دیشب در چندین شهر عراق نیز، که بارزترین آنها در شهرک اعظمیه واقع در شمال بغداد رخ داد؛ 72 تن به شهادت رسیدند.

همزمان با تشدید خشونت ها در عراق که از ابتدای سال جاری حدود 5 هزار و 740 نفر قربانی شده اند و تنها 887 نفر از آنان در سپتامبر گذشته جان خود را از دست داده اند؛ نگرانی ها از درگیری مجدد و بروز جنگ داخلی در عراق بخصوص در سایه جبهه بندی های سیاسی در این کشور افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها