دستور مالکی برای دستگیری فرد توهین کننده به صحابه

دستور مالکی برای دستگیری فرد توهین کننده به صحابه
پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 14:26

به دنبال شعار دادن چند جوان علیه شخصیت های مورد احترام اهل سنت در منطقه "الاعظمیه" بغداد، "نوری مالکی" نخست وزیر عراق، با محکوم کردن توهین "عده ای معلوم الحال" به یاران پیامبر اسلام (ص)، دستور دستگیری فردی توهین کننده را صادر کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی توهین به یاران پیامبر (ص) را به شدت محکوم کرد و اقدام اخیر را تلاش در راه فتنه انگیزی در عراق دانست.
دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نوری مالکی نخست وزیر اقدام عده ای معلوم الحال در توهین به یاران پیامبر (ص) و توهین به شخصیت های بزرگ صدر اسلام را محکوم و تأکید می نماید که این اقدام، تلاشی مذبوحانه در راستای اجرای توطئه ای جنایتکارانه و فتنه انگیزی و توهین به مقدسات است.
در ادامه بیانیه مالکی آمده است: اخیرا در برخی سایت ها، ویدئوهایی از فردی به نام "ثائر الدراجی" منتشر شده است که در آن با بر زبان راندن کلمات توهین آمیز؛ به اصحاب پیامبر (ص) ناسزا می گوید.
بیانیه مذکور تأکید می نماید که دستور دستگیری این فرد برای محاکمه صادر شده است.
این اقدام توهین آمیز چند جوان به سرکردگی فردی به نام "ثائر الدراجی" با اعتراض شدید علما و مراجع شیعه در عراق مواجه گردید.
آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق، امروز پنج شنبه با صدور بیانیه ای، توهین به یاران و همسران پیامبر (ص) را به شدت محکوم کرد. "مقتدی صدر" از علمای عراق و رهبر جریان صدر نیز با محکوم کردن این اقدام، اعلام کرد: این امر، با هدف فتنه انگیزی در عراق، توسط عده ای مزدور انجام گرفته است.

پربیننده ترین خبرها