محکومیت 18 انقلابی بحرینی در دادگاه آل خلیفه

محکومیت 18 انقلابی بحرینی در دادگاه آل خلیفه
پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 22:49

العالم - دادگاه کیفری بحرین، امروز (پنج شنبه) 18 انقلابی بحرینی را به اتهام شرکت در تظاهرات علیه رژیم آل خلیفه به پنج تا هفت سال زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع قضایی رژیم آل خلیفه اعلام کرد: دادگاه کیفری این کشور 15 بحرینی را به هفت سال زندان؛ و سه تن دیگر از متهمان را به سبب حمله به مرکز پلیس "النبیه صالح" در ماه نوامبر سال 2012 به پنج سال زندان محکوم کرد.

بر پایه این گزارش، "تعرض فیزیکی به نیروهای پلیس" و "سوزاندن لاستیک" و "در اختیار داشتن شیشه های کوکتل مولوتوف" از دیگر اتهامات ادعایی نسبت داده شده به این متهمان بود.

دادستانی کل بحرین، این شهروندان بحرینی را به "مشارکت در تظاهرات فاقد مجوز" متهم کرد که ادعا شده "هدف از آن بر هم زدن امنیت عمومی بود".

دادگاه کیفری بحرین، پیش از این، در تاریخ 29 سبتامبر، 104 انقلابی دیگر بحرینی را با ادعای اتهاماتی نظیر خشونت و تعرض به نیروهای پلیس به حبس های طولانی محکوم کرد که محکومیت برخی از آن ها تا حبس ابد می رسد.

احکام جدیدی که در حق تظاهرات کنندگان بحرینی صادر شد، شمار محکومین در این زمینه را در 10 روز گذشته به 122 نفر رساند. 50 تن از این محکومان، به اتهام وابستگی به گروه 14 فوریه، به 5 تا 15 سال زندان محکوم شدند.

از زمان آغاز انقلاب بحرین علیه رژیم آل خلیفه در سال 2011 تاکنون دستکم 89 تن از شهروندان بحرینی به شهادت رسیده اند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها