تلفات تازه ترین حملات تروریستی در عراق

تلفات تازه ترین حملات تروریستی در عراق
جمعه 19 مهر 1392 - 09:58

العالم - مسئولان امنیتی عراق اعلام کردند که در حملات تروریستی روز گذشته (پنجشنبه) در این کشور، دستکم 20 نفر از جمله شماری از تروریستها نیز کشته شدند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، در حملات تروریستی دیروز علاوه بر کشته شدن مردم عادی، چهار تن از کشته شدگان از اعضای جنبش الصحوه (بیداری) و هشت تن دیگر از تروریست هایی هستند که بدست نیروهای امنیتی عراق به قتل رسیدند.

بنابر این گزارش، در شهر سامرا واقع در شمال بغداد، مردان مسلح با حمله به یک ایست بازرسی متعلق به نیروهای جنبش الصحوه، دو تن از اعضای این گروه مخالف تشکیلات تروریستی القاعده را کشتند. همچنین درحمله مشابه دیگری در نزدیکی بعقوبه در شمال بغداد نیز دو تن دیگر از اعضای این جنبش کشته شدند.

جنبش الصحوه (بیداری) در عراق بدست نیروهای آمریکایی بمنظور مقابله با تشکیلات تروریستی القاعده و حفاظت از خطوط انتقال نفت واقع در مناطق قبیله ای عراق به ویژه در غرب این کشور تشکیل شد.

درشمال شرق بعقوبه هم در نتیجه انفجار یک بمب کنار جاده ای، دو پلیس کشته و سه نفر زخمی شدند.

در همین حال، در پی انفجارات دیروز بغداد نیز سه نفر کشته و 11 تن زخمی شدند و در حمله دیگری یک مغازه دار به قتل رسید.

دیروز در رمادی واقع درغرب پایتخت عراق هم افراد مسلح با تیراندازی به سوی یک مرد وی را از پای درآوردند.

بنا به گفته یک افسر عراقی، روز پنجشنبه در استان کرکوک در نتیجه اقدامات تروریستی یک شهروند عراقی کشته شد و نیروهای امنیتی در عملیاتی موفق شدند هشت تروریست را به هلاکت رسانده و بیش از 60 نفر را دستگیر کند.

بنا به اذعان منابع امنیتی و پزشکی در عراق از آغاز اکتبر گذشته تاکنون بیش از 200 نفر در عراق کشته شده اند.آمار کشته ها در این کشور از ابتدای سال جاری تاکنون به حدود 4900 نفر می رسد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها