قتل عام خانوادگی توسط تروریست های سوریه

قتل عام خانوادگی توسط تروریست های سوریه
جمعه 19 مهر 1392 - 10:30

العالم : سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای از جنایت های گسترده گروههای مسلح سوریه از جمله کشتار خانوادگی ساکنان مناطق علوی نشین این کشور پرده برداشت

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این سازمان در بیانیه خود که صبح روز جمعه منتشر شد ، از کشته شدن دستکم 190 شهروند سوری که 67 مورد اعدام بود و هم چنین مفقود شدن 200 نفر دیگر در روستاهای علوی سوریه به دست گروههای معارض و مخالفان مسلح در ابتدای ماه اگوست خبر داد. از این تعداد 57  نفر زن و 18 نفر کودک بوده اند که اسامی تمامی قربانیان نیز درگزارش دیده بان حقوق بشر ذکر شده است.

این سازمان غیر دولتی در بیانیه 105 صفحه ای خود از تحقیقات و گفت وگو با 35 نفر از نجات یافتگان حملات گروه های مخالف مسلح به 10 روستای علوی در چهارم اگوست در استان لاذقیه زادگاه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه خبر داد.

67 نفر از این شهروندان به هنگام فرار اعدام شدند در حالی که هیچ سلاحی با خود نداشته و سابقه مبارزاتی نیز نداشتند واقدامی که تهدیدی برای مهاجمان باشد نیز انجام نداده بودند.

این سازمان افزود: دستکم 20 گروه در عملیاتی که به اشغال این 10 روستا منجر شد ،شرکت داشتند اما نیروهای نظام سوریه این روستاها را در هجدهم اگوست بازپس گرفتند.

سازمان دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد : گروه هایی مانند "دولت اسلامی عراق و شام" ، "جبهه النصره" که دو سازمان وابسته به سازمان القاعده هستند و همچنین ارتش مهاجرین و انصار و دو سازمان اسلامی "انصار شام" و "صقورالعز" پنج سازمان اصلی هستند که این حمله را برنامه ریزی و در چهارم اگوست اجرایی کردند.

این سازمان اظهار داشت: سازمان دولت اسلامی عراق و شام و ارتش مهاجرین و انصار هنوز بیش از 200 شهروند را که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند به عنوان گروگان در اختیار دارند.

سازمان دیده بان حقوق بشر افزود: این گروه های مسلح در چهارم اگوست همزمان با روز اول عید فطر حملات خود را آغاز کرده و برخی پایگاههای ارتش که مسئول حفاظت منطقه بودند، را تحت کنترل گرفته و به بیش از 10 روستای علوی از جمله باروده ،نبیطه ،بلوته و ابومکیه نفوذ کردند. 

اهالی این روستاها از شلیک این گروه های مسلح به سوی آنان هنگام فرار و نیز از مواردی که آنان مستقیما ساکنان را هدف قرار داده بودند، به این سازمان گزارش دادند.

آنها افزودند که گروه های مسلح در برخی موارد اعضای یک خانواده را به صورت دست جمعی اعدام کرده و یا کشتند.

"جواستورک" مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر در گفت وگو با خبرگزاری الشرق الاوسط خاطرنشان کرد: این تعدی ها ،عملیاتی برنامه ریزی شده علیه غیرنظامیان این روستاهای علوی است و اینگونه اقدامات در شمار جنایتهای ضد بشری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها