گزارش العالم از هجوم صهیونیست‌های تندرو به مسجد الاقصی

جمعه 19 مهر 1392 - 22:12

یک گروه از شهرک نشینان تندروی صهیونیست، به سرکردگی چندین خاخام و چندین تن از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی، با پشتیبانی نظامیان رژیم اشغالگر قدس حرمت مسجد الاقصی را شکسته و وارد این صحن شریف شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این افراد برای شکستن حرمت مسجد الاقصی، چندین دفعه وارد و خارج شدند و به قدم زدن در صحن ها پرداختند. نظامیان صهیونیست، 3 مسلمان را در هنگام دفاع از قداست مسجد الاقصی بازداشت کردند.

"محمود ابوعطا" مدیر اطلاع رسانی مؤسسه الاقصی روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: صهیونیست های تندرو، به وضوح دست به اقدامات تحریک آمیز می زنند. آن ها ادعا می کنند که مسجد الاقصی بر روی آوار معبد سلیمان بنا شده است به همین سبب، این قسمت از مسجد را معبدی اسرائیلی می دانند. ما با این ادعا به شدت مخالفت می کنیم و مسجد الاقصی را بخشی جدایی ناپذیر از اعتقادات یک میلیارد و هفت صد میلیون مسلمان در جهان می دانیم.

 

وی درباره بالاگرفتن تنش ها و تعصب های دینی هشدار داد و ابراز امیدواری کرد که این مساله به جنگ هایی جهانی تبدیل نشود.

اداره اوقاف اسلامی، توقف فوری تعرض به مسجد الاقصی و اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی را خواستار شد و هشدار داد که اوضاع قدس اشغالی و مسجد الاقصی در نهایت خطر است.

"عزام الخطیب" رئیس اوقاف اسلامی در قدس، در این خصوص به شبکه العالم گفت: آن چه در حال حاضر در قدس می گذرد، بسیار خطرناک است به ویژه که کابینه نتانیاهو و شماری از وزیران کابینه و نمایندگان کنست از این اقدامات حمایت می کنند.

وی افزود: هدف از این اقدامات، قرار دادن مسلمانان در برابر عمل انجام شده به زور سرنیزه است تا بتوانند زمینه تقسیم مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان را فراهم کنند، همان گونه که مسجد حضرت ابراهیم (ع) را در شهر الخلیل تقسیم کردند.

تندروهای صهیونیست، به یهودیان فراخوان داده بودند که برای بالا رفتن از آن چه آن ها "کوه معبد" می خوانند، جمع شوند و وارد مسجد الاقصی شوند و این کار را به مدت یک هفته انجام دهند.

11-10:46
 

پربیننده ترین خبرها