تروریسم در سوریه نقش مهمی در عراق دارد

تروریسم در سوریه نقش مهمی در عراق دارد
سه شنبه 23 مهر 1392 - 13:46

عضو ائتلاف دولت قانون در عراق تاکید کرد جمع شدن گروه های شرور تروریستی در سوریه به افزایش عملیات تروریستی در عراق منجر شده است.

عبدالحليم الرهيمي در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت القاعده و دیگر سازمان های زیر مجموعه این گروه تروریستی و همچنین عناصر باقیمانده رژیم بعث سابق در عملیات تروریستی در عراق دست دارند.

وی با بیان اینکه افزایش عملیات تروریستی در عراق در برهه اخیر به علت جمع شدن گروه های شرور تروریستی در سوریه و نفوذ این گروه ها از مرزهای گسترده بین دو کشور است، تاکید کرد: با وجود حمایت مالی گسترده قطر و عربستان از گروه های تروریستی در عراق و سوریه، دولت عراق توانسته است در جلوگیری از گسترش پدیده تروریسم در عراق به دستاوردهای بزرگی دست یابد و حدود هفتاد درصد عملیات تروریستی را در این کشور خنثی کند.

وی در ادامه این مصاحبه یادآور شد که نیروهای نظامی عراق برای از بین بردن تروریست هایی که سعی دارند به عراق نفوذ کنند، عملیات مختلفی در مرزهای سوریه اجرا می کنند.

عضو ائتلاف دولت قانون اظهار داشت حمایت بین المللی گسترده از گروه های تروریستی و ائتلاف بین المللی تروریستی باعث شده است دولت عراق نتواند راه حل نهایی برای عملیات تروریستی در این کشور پیدا کند و درعین حال دولت عراق مصمم است با تمام قدرت و قاطعیت با تروریسم مبارزه کند تا آن را از بین ببرد.

عبدالحليم الرهيمي درباره لزوم همکاری بین المللی برای مبارزه با تروریسم، گفت: عراق از همه کشورهای جهان به ویژه آمریکا می خواهد گفتگوی بین المللی واقعی برای مبارزه با تروریسم در جهان برگزار کنند. عراق همچنین از کشورهای منطقه ای و جهانی خواسته است از تلاش های بغداد برای مبارزه با تروریسم حمایت کنند و سازمان بین المللی علیه این پدیده که در منطقه کم کم گسترش می یابد، تشکیل شود.

وی به سفر قریب الوقوع نوری المالکی نخست وزیر عراق به واشنگتن اشاره کرد و افزود یکی از مهم ترین محورهای دستور کار سفر نوری المالکی بررسی نحوه تشکیل ائتلاف بین المللی واقعی برای مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان است.

-15-18:09

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها