دبیرکل وفاق: درگیری ها در بحرین سیاسی نیست

دبیرکل وفاق: درگیری ها در بحرین سیاسی نیست
چهارشنبه 24 مهر 1392 - 13:31

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت درگیری ها در بحرین رنگ و بوی سیاسی ندارد، بلکه درنتیجه اقدامات رژیم آل خلیفه و رویکرد این رژیم، ماهیت طایفه ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شيخ "علي سلمان" روز چهارشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان در مسجد "جماله "در منطقه "البلاد القدیم" واقع درشرق منامه (پایتخت بحرین) گفت: نوع تعامل موسسات و دستگاه های رسمی بحرین با مردم این کشور بر اساس شیعه بودن، و نه بحرینی بودن آنان است.

وی افزود: این نوع رویکرد و تعامل از دهه هفتاد دراین جزیره واقع درحوزه خلیج فارس حاکم است و نگرش مسئولان بحرینی به مردم براساس وابستگی طایفه ای و مذهبی آنان است.

شیخ سلمان همچنین گفت که مسئولان بحرینی استراتژی خصومت را در تعامل با مردم در پیش گرفته است و در شرایط فعلی این خصومت کاملا" شکل علنی به خود گرفته و می توان از آن به عنوان " جنگ تمام عیار " یاد کرد.

دبیرکل جمعیت وفاق (بزرگ ترین جمعیت مخالف بحرینی) همچنین گفت: مردم بحرین در وزارت خانه های دفاع ، کشور ، خارجه و اطلاع رسانی هیچ جایگاه و سمتی ندارند و همچنین در سمت های عالی در وزارت خانه دفاع و موسسات نظامی مشغول به فعالیت نیستند زیرا این پست ها متعلق به مزدوران آل خلیفه است و این وضعیت نشان می دهد که بحرین یک کشور مدنی واقعی نیست.

شیخ سلمان اظهار داشت: نباید در برابر اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه تسلیم شد و ضعیف بود ، بلکه باید از تجارب  فردی و جمعی استفاده کرد، و مانند بسیاری از کشورها با مقاومت و تلاش در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی در راه رسیدن به پیروزی موفق بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها