ظريف و اشتون در دور پاياني مذاكرات شركت مي كنند

ظريف و اشتون در دور پاياني مذاكرات شركت مي كنند
چهارشنبه 24 مهر 1392 - 16:30

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دور پایانی مذاکرات ژنو شرکت می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، چهارمین دور مذاکرات ایران و 1+5 عصر امروز با حضور ظریف و اشتون برگزار می شود و بر اساس توافقات به عمل آمده بین دو تیم در پایان این دور  بیانیه مشترکی صادر خواهد شد. موضوع مذاکرات امروز بررسی جزییات طرح پیشنهادی ایران است.

اگرچه محتوای مذاکرات تا دستیابی به توافق نهایی محرمانه اعلام شده است، اما هر دو طرف مذاکرات صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرده و گروه 1+5 نیز از طرح ایران ابراز رضایت کرده است.  
دومین روز از مذاکرات ایران و 1+5 میان معاونان وزیران خارجه دو طرف در مقر اروپایی سازمان ملل متحد که قرار بود ساعت 9 صبح به وقت محلی و 11 به وقت تهران آغاز شود، با درخواست 1+5 با چند ساعت تاخیر برگزار شد.
هیات‌های گروه 1+5 به همراه کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز (چهارشنبه) در مقر اروپایی سازمان ملل با یکدیگر درباره پیشنهاد ایران جلسه داشتند تا مواضع خود را تنظیم کنند. هیات مذاکره کننده ایران نیز دیدار های دو جانبه ای را با هیات فرانسه و انگلیس برگزار کرد.

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران سرپرستی هیات ایران را در این مذاکرات بر عهده داشت و هلگا اشمید نیز ریاست هیات 1+5 را عهده دار بود.

تیم مذاکره کننده ایران پس از اتمام دور چهارم مذاکرات و برگزاری مصاحبه مطبوعاتی بین وزیر امور خارجه ایران و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا راهی تهران خواهد شد.
ادامه مذاکرات چند هفته دیگر در ژنو خواهد بود و در این فاصله اعضای 1+5 فرصت خواهند داشت در مورد جزئیات طرح ایران و اقداماتی که باید انجام دهند آمادگی لازم را کسب کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها