عمرو‌موسی:‌ به مواضع نادرست آمریکا عادت داریم

عمرو‌موسی:‌ به مواضع نادرست آمریکا عادت داریم
چهارشنبه 24 مهر 1392 - 20:55

عمرو موسی، حمایت کویت، عربستان و امارات از مصر را عامل تاثیرگذاری بر موضع گیری آمریکا و غرب در قبال انقلاب 30 ژوئن دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه کویتی"الرای" نوشت: "عمرو موسی" رئیس کمیته 50 نفره ای که مکلف به اصلاح قانون اساسی مصر است، تاکید کرد: مواضع آمریکا در قبال مصر بر اساس احتمالات و فرضیه‌های نادرست پایه ریزی شده است و ما به این گونه موضع گیری های آمریکا عادت کرده ایم.
وی افزود: در حالی که در سال گذشته رابطه مصر با امارات و دیگر کشورها دچار تنش بود و ما در آن زمان سیاست خارجی اخوانی داشتیم، اما این کشورها در روابط خود با مصر تجدید نظر کردند.
عمرو موسی ضمن تکذیب وجود بندهایی در قانون اساسی در حمایت از افراد خاص در هر یک از نهادهای کشور، خاطر نشان کرد: ما وضعیت آینده نهادها را مشخص می کنیم، نه وضعیت افراد و این به آن معنی است که تلاش ما، بر اساس تدوین قانون اساسی محکمی است که بتواند از بروز تنش و جدل و ابهام جلوگیری کند.
عمرو موسی درباره سازش با اخوان‌المسلمین نیز گفت: ما پیش از تشدید بحران خواهان دست‌یابی به راه‌حلی برای برون رفت از بحران شدیم، کشورهای اروپایی به میانجی گیری پرداختند، اما این کشورها خطر واقعی را نمی‌بینند و گمان می‌کنند مخالفان تعدادی افراد هستند که می‌توان آنها را به هر کاری وادار کرد.
این مقام مصری خاطرنشان کرد: باید در روابط اقتصادی مصر و آمریکا بازنگری شود، تهدیدهایی مبنی بر قطع کمک‌ها پذیرفتنی نیست، چرا که توقف این کمک‌ها به ضرر دو طرف است.
وی درخصوص "بهار عربی" نیز گفت: انقلاب‌های بهار عربی اصطلاحی اروپایی است و حاکی از روندی از تغییرات است که به یک سو پیش می‌رود و در چارچوب آن هیچ راهی برای بازگشت رژیم های دیکتاتور و بی احترامی به حقوق بشر وجود ندارد.
عمرو موسی در پایان در پاسخ به احتمال نامزد شدنش برای ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر این موضوع مطرح نیست.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها