معاریو: مذاکرات سازش به بن‌بست رسیده است

معاریو: مذاکرات سازش به بن‌بست رسیده است
پنج‌شنبه 25 مهر 1392 - 08:21

روزنامه صهیونیستی معاریو اطلاعات تازه‌ای از پشت پرده مذاکرات اسرائیل و فلسطینیان منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه معاریو اسرائیل نوشت: اسرائیل با مطرح کردن خواسته‌هایی که با شروط لازم برای تشکیل کشور مستقل فلسطین مغایر است مذاکرات را در آستانه شکست قرار داده است.
به نوشته معاریو، مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینیان که از چهار ماه پیش آغاز شده، در پی درخواست اسرائیل به استقرار ارتش اشغالگر در غور الاردن در آستانه شکست است، زیرا فلسطینیان به شدت با این خواسته مخالف هستند.
این روزنامه افزود: مذاکرات فلسطین و اسرائیل زمانی وارد مرحله بحرانی خود شد که تل آویو خواستار کشور فلسطینی خلع سلاح شده و حضور دائم نیروهای اسرائیل در منطقه مرزی با اردن شد اما فلسطینیان این قضیه را موجب ضربه زدن بر حاکمیت کشور دولت آتی فلسطین می‌دانند و تاکید کرده‌اند که تسلیم این خواسته‌ها نمی‌شوند.
معاریو نوشت: فلسطینیان از اسرائیل خواسته‌اند که نقشه کشور آتی فلسطین را ترسیم کند اما اسرائیل با این درخواست تا قبل از حل مساله امنیتی و چگونگی حفاظت از مرزها مخالف است.
این روزنامه صهیونیستی به جزئیاتی از جلسه مذاکرات اخیر فلسطینیان با اسرائیل اشاره کرد که در آن تشکیلات خودگردان خواستار حضور نیروهای امنیتی فلسطین در غور اردن و در طول مرزهای بین کرانه باختری و اردن همچون دیگر کشورها شده است اما اسرائیل با این درخواست به شدت مخالف است و به فلسطینیان گفته است که فلسطین باید کشوری خلع سلاح شده باشد.
به نوشته معاریو هیئت فلسطینی سوال کرده که منظور از کشور خلع سلاح شده چیست و اسرائیلی‌ها پاسخ دادند که منظور مراقبت آسمان کشور فلسطین و کنترل عبور و مرور دریایی و گذرگاه‌های مرزی است.
معاریو ادامه داد: هیئت فلسطینی پس از دریافت سوال خود تهدید به ترک سالن جلسات کردند و گفت: ما می‌خواهیم مرزهایمان، فرودگاهمان و بنادر را خودمان کنترل کنیم.
معاریو به نقل از مقامات سیاسی صهیونیستی آورد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با درخواست برای تشکیل دولت خلع سلاح شده مذاکرات را به بن بست کشاند و این به معنای شکست مذاکرات است زیرا کسی که این شروط را می‌گذارد هرگز به نتیجه نمی‌رسد.
این روزنامه افزود: به گفته مسئولان اسرائیلی زمانی که نتانیاهو می‌گوید باید کشور آتی فلسطین خلع سلاح باشد و امنیت و مرزهای آن را خودمان کنترل کنیم معلوم می‌شود که اصلا قرار نیست فلسطینیان از کشوری مستقل برخوردار باشند و نتانیاهو درک کرده که مذاکرات قبل از آغاز شدن شکست خورده است.

پربیننده ترین خبرها