عامل انفجارهای بیروت چرا ترور شد؟

عامل انفجارهای بیروت چرا ترور شد؟
پنج‌شنبه 25 مهر 1392 - 13:53

برخي منابع لبنانی از جزييات جديدي درباره ترور "عمر الاطرش" كه عامل اصلي انفجارهاي حومه جنوبي بيروت بود، خبر دادند. بر اساس این اطلاعات، الاطرش به دستور برخی سرکردگان النصره و توسط اطرافیانش ترور شده تا از دستگيري وي جلوگيري كنند و مسايل سري و محرمانه درباره روابط گروهک های تروریستی با برخي فعاليت هاي نظامي در لبنان فاش نشود.

به گزارش شبكه خبري العالم، منبع نزديك به اشخاص مرتبط با عمر الاطرش تروريست تحت تعقيب لبنان و سوريه - كه رياست يك گروه تروريستي مسلح مرتبط با جبهه النصره و ارتش آزاد را به عهده داشت- در گفتگو با سایت خبری "الحدث نيوز" تاكيد كرد كه الاطرش توسط افراد نزديك به وی و برخي عناصر مسلح جبهه النصره ترور شد و آنان با بمبگذاري خودروي وي و منفجر كردن آن هنگام ورودش به سوريه از منطقه قلمون - كه تحت سلطه اين گروهک ها بود- وی را به قتل رسانده اند.

پیش از این اعلام شده بود که الاطرش بر اثر اصابت راکت به خودرو حامل وی به قتل رسیده است و هنوز نمی توان به طور دقیق درباره درستی هر یک از این فرضیه ها اظهار نظر کرد.

اين منبع از جزييات اين حادثه به نقل از اين افراد  پرده برداشت و افزود: الاطرش با برخی از سران جبهه النصره و جيش الاسلام در منطقه قلمون اختلاف داشت و علت اين اختلاف، حضور الاطرش در تلويزيون بدون مشورت با آنها بود كه اين امر را نوعي نقض امنيتي می دانستند، زيرا با اين كار الاطرش هويت خود را آشكار كرد.

به گفته اين منبع، الاطرش براي حل اختلافات، قصد داشت نشستي را با برخي رهبران جبهه النصره و ديگر گروه هاي مخالف برگزار کند، اما در حالي كه به همراه سامر الحجيري در راه خود به سمت قلمون بود، شخصي اقدام به بمبگذاري خودروي وي در منطقه جرود عرسال كرد و الاطرش به همراه الحجيري در انفجار خودرو كشته شدند.

اين منبع تصريح كرد كه جسد الاطرش غيرقابل شناسايي بود، به گونه اي كه قسمت پايين جسدش تكه تكه شده و قسمت بالاي جسد نيز به علت شدت انفجار، غيرقابل شناسايي بود.

به نوشته سایت "الحدث نیوز"، به سبب مشخص شدن هويت الاطرش، برخی سران گروهک های تروریستیِ بانفوذ در منطقه قلمون، خواهان ترور وي بودند تا از دستگيري وي جلوگيري كنند و مسايل سري و محرمانه درباره روابط اين تشكلها با برخي فعاليتهاي نظامي در لبنان فاش نشود.

سرنوشت سامح البريدي يكي ديگر از مظنونان حادثه انفجار بيروت
اين  منبع همچنين درخصوص سامح البريدي يكي از نزديكان الاطرش كه گفته شده به همراه عمر الاطرش به قتل رسيد، تاكيد كرد كه البريدي زنده است و روز يكشنبه گذشته در عرسال در مراسم هفتم الاطرش ظاهر شد و دست مجروح خود را باندپيچي كرده بود.

اين منبع افزود: بنا بر اطلاعات موجود، البريدي روز ترور در خودروي الاطرش حضور نداشت، بلكه در يك خودروي ديگري پشت سر خودروي الاطرش در حرکت بود و به همین علت کشته نشد و فقط دستش آسيب ديد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها