موج بی سابقه اعزام تروریست ها به سوریه

موج بی سابقه اعزام تروریست ها به سوریه
يکشنبه 28 مهر 1392 - 18:16

نشریه فرانسوی لوموند به نقل از منابعی در سازمان اطلاعات این کشور از موج جدید و بی سابقه مهاجرت تروریست ها از قفقاز و چچن و کشورهای اروپایی برای جنگ در سوریه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع اطلاعاتی فرانسوی موج جدید مهاجرت تروریست ها به سوریه را از نظر تعداد قابل توجه ارزیابی می کنند و گفته می شود این تعداد از تابستان سال جاری به شدت افزایش یافته است. تروریست هایی که اخیرا وارد سوریه شده اند بیشتر اهل قفقاز و به خصوص چچن هستند.

یک مقام ارشد وزارت اطلاعات فرانسه به لوموند گفته است چنین رویکردی هیچگاه تاکنون حتی در افغانستان نیز مشاهده نشده است.

بر همین اساس گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" که به القاعده وابسته است، به تازگی با انتشار فیلمی ویدئویی از مهاجرت 150 نفر از اعضای یک خاندان از قزاقستان به سوریه برای "جهاد و ورود فوری به بهشت" خبر داده است.

حضور 400 تروریست فرانسوی در سوریه که دست کم نیمی از آنها به صورت ترانزیت در سوریه فعال هستند و نیمی دیگر پای ثابت فعالیت های تروریستی در این کشور هستند و عواملی دیگر باعث شده تا فرانسه منبع خوبی برای اطلاعات درباره فعالیت های تروریستی در سوریه باشد.

تروریست های قفقازی چگونه به سوریه می رسند؟

وین پایتخت اتریش و نیس در جنوب فرانسه دو مرکز اصلی و مقصد اولیه برای تروریست های قفقازی به سوریه هستند. وین، کشورهای مرکزی اروپا، ترکیه و سپس سوریه مسیر آسانی برای تروریست های قفقازی است و بر اساس گزارش سازمان اطلاعات فرانسه نیس دومین مرکز مهاجرت قفقازی ها به سوریه است. اقلیت چچنی بالغ بر ده هزار نفر در نیس زندگی می کنند. این تروریست ها از نیس مستقیما به ترکیه سفر می کنند و از آنجا سفری آسان به سوریه در پیش خواهند داشت.

از "گازیانتپ" در ترکیه نیز به عنوان مسیر مورد علاقه تروریست های دولت اسلامی عراق و شام برای سفر به سوریه نام برده می شود. لوموند همچنین از سفر گروهی از افراط گرایان اسلامگرا از اتریش و کانادا به سوریه خبر داده است.

همچنین تعداد کمتری نیز از ایتالیا و لوکزامبورگ به سوریه سفر کرده اند.

گزارش سازمان اطلاعات فرانسه حاوی جزئیات جالبی دیگری نیز می باشد. بر این اساس رده سنی تروریست های مهاجر به سوریه نیز در فصل تابستان و بهار تغییر کرده است. در تابستان سن تروریست های مهاجر بین 20 تا 35 سال بوده است اما در بهار بیشتر نوجوانان و افراد میانسال به سوریه مهاجرت کرده اند.

پربیننده ترین خبرها