ادعای عجیب روزنامه ترک و پاسخ جالب یک خواننده عرب

ادعای عجیب روزنامه ترک و پاسخ جالب یک خواننده عرب
سه شنبه 30 مهر 1392 - 08:40

يك روزنامه وابسته به دولت ترکیه مدعی شد کماندوهای سرویس اطلاعاتی ترکیه گروگان های لبنانی شهر اعزاز را پیش از آزادی، از داخل سوریه ربوده و به ترکیه منتقل کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه "صباح" درشماره روز دوشنبه خود نوشت کماندوهای ترک چهارشنبه 16اکتبر وارد شهر اعزاز شدند و توانستند گروگان ها را بدون درگیری مسلحانه با گروه های تروریستی به خاک ترکیه منتقل کنند.
اعزاز سوریه در چند هفته گذشته شاهد درگیری های شدید میان گروهک داعش و " ارتش آزاد" بوده است و گروهک داعش موفق شد پس از درگیری سنگین با گروه تروریستی عاصفه الشمال - عامل ربایش لبنانی ها - این شهر را تصرف کند. ادعای این روزنامه ترک در حالی مطرح می شود که بر اساس شواهد موجود گروگان های لبنانی نه در شهر اعزاز که در یکی از مناطق کوهستانی نزدیک مرز ترکیه مستقر بودند و آزادی آنها نیازی هم به عملیات کماندویی نداشت چرا که دولت قطر به گروه های تروریستی خودساخته ده ها میلیون دلار بابت آزادی این افراد پرداخت کرد.
اما ادعای این روزنامه ترک مبنی بر عملیات موفقیت آمیز کماندوهای ترک در حالی مطرح می شود که یک خواننده عرب در زیر این خبر در پاسخی جالب نوشته است: آن موقع که نظامیان صهیونیستی به کشتی ماوی مرمره در دریای مدیترانه حمله کردند و شهروندان ترک را مانند گوسفند کشتند، این کماندوها کجا بودند که اکنون شاهد عملیات های عجیب و غریب آنها در سوریه هستیم!

وی در ادامه نوشته است: اردوغان به شدت دروغ می گوید؛ او خودش عامل اصلی ربودن زائران لبنانی است و تنها زمانی حاضر شد آنها را آزاد کند که در لبنان دو خلبان ترک را ربودند؛ آیا او به خدا هم می تواند دروغ بگوید در حالی که سوریه را به ویرانی کشید و خون هزاران سوری بی گناه را هم بر زمین ریخت؟

یک خواننده عرب نیز این مبادله را ضربه بزرگی به حیثیت و آبروی ترکیه برآورد کرده و نوشته است: نه عملیات کماندویی در کار بوده است و عملیات نجاتی. آنچه که پس از 18 ماه از ربودن این لبنانی ها روی داد تنها یک معامله بود که در آن ترکیه ناچار شد تا شهروندان ربوده شده لبنانی را با دو خلبان خود مبادله کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها