دانشجویان اخوانی به اعتراضات خود ادامه می دهند

دانشجویان اخوانی به اعتراضات خود ادامه می دهند
چهارشنبه 1 آبان 1392 - 16:26

اعتراضات دانشجویان طرفداران اخوان المسلمین در مصر علیه دولت موقت با وجود تلاش نیروهای امنیتی و تاخیر یک‌ماهه در آغاز سال تحصیلی در این کشور همچنان در مناطق مختلف ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم از آنجایی که جماعت اخوان المسلمین در ساختار دانشگاهی مصر به شدت حضور و نفوذ دارد، ناامید از خیابان، اعتراضات را به دانشکده های مختلف کشانده و تلاش دارد با ناآرام کردن محیط های حساس دانشجویی، به دولت موقت این کشور فشار وارد کند.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر که اخبار اخوان المسلمین را به صورت اختصاصی پوشش می دهد در گزارشی گفت که دانشجویان در قاهره، اسکندریه، منصوره و دیگر شهرها برای چندمین روز متوالی علیه اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی دست به تظاهرات زدند.

بنابراین گزارش، نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور به سوی دانشجویان الازهر تلاش کردند تا آنها را متفرق کنند ولی این دانشجویان همچنان در محوطه دانشگاه به اعتراضات ادامه می دهند. این شبکه البته از تعداد دانشجویان سخنی به میان نیاورد.

دانشگاه عین الشمس و دانشکده فنی قاهره نیز در کنار الازهر دومین کانون اعتراتضات دانشجویی در مصر به شمار می رود و دانشجویان این دانشگاه نیز خواستار برکناری دولت نظامیان در کشور هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها