"خالی بندی" لبنانی در حد اینترپل!

چهارشنبه 1 آبان 1392 - 21:42

لبنانی ها یکی از عجایب قابل تامل جهان هستند. آنها بزرگ ترین بشقاب "تبوله" را ساخته اند، بزرگ ترین بشقاب "فتوش" را آنها ساخته اند، بزرگ ترین بشقاب "حمص" نیز ساخته دست آن هاست. چندی پیش، کار آن ها از طریق روزنامه "النهار" به جایی رسید که دارویی با توانایی نابود کردن همه انواع سرطان کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اسعد ابوخلیل" از نویسندگان عرب با برشمردن این موارد از دروغ پردازی های خبری، لبنان را سرزمینی مسخ شده توصیف می کند و می نویسد: آخرین اختراع این سرزمین مسخ شده، "انتصاب عامل اسرائیل در لبنان" یعنی "الیاس المر" که وزیر دفاع پیشین لبنان بود، به سمت ریاست پلیس بین الملل "اینترپل" است. نکته جالب اینکه شبکه "الجدید" به شیوه دیوانه ها، این داستان را باور کرد و رپورتاژی از این واقعه تاریخی پخش کرد و به بررسی این موضوع پرداخت که "المر" چه خدمتی می تواند به عدالت بین الملل و عدالت عربی بکند و چگونه می تواند جهشی در عملکرد این سازمان بین المللی ایجاد کند، زیرا رسیدن "المر" به این جایگاه والایی، افتخاری در میان همه کشورهای عرب و حتی عجم به شمار می رود!

اما وقتی به دقت، جزئیات این موضوع را بررسی می کنیم، متوجه می شویم که موضوع، به ایجاد صندوقی مربوط می شود که چند نفر آن را تحت عنوان "صندوق اینترپل برای جهانی امن تر" اداره می کنند. ریاست افتخاری این صندوق به آلبرت دوم شاه موناکو داده شده است و ریاست عملی این صندوق نیز به "المر" واگذار شده است. اما درباره ماموریت این صندوق، سازمان اینترپل آن را این گونه اعلام کرده است: جمع آوری کمک های مردمی برای سازمان اینترپل، جهت کاهش هزینه های مالی این سازمان و جلوگیری از تداخل منافع هنگام جمع آوری کمک از سوی دبیرکل سازمان اینترپل است. به این ترتیب به طور خلاصه می توان گفت: این صندوق، جمعیتی خیریه برای جمع آوری کمک های مردمی است، مشابه صندوق هایی که در سایر مساجد و کلیساها برای کمک به مسجد یا کلیسا دایر می کنند و افراد خیّر اداره آنها را به عهده می گیرند.

قابل ذکر است که الیاس المر، به گواهی اسناد فاش شده ویکی لیکس، با آمریکایی ها و از طریق آنها با اسرائیلی ها هماهنگی می کرد تا تجاوز اسرائیل در سال 2006، پیش از نابودی حزب الله و شیعیان لبنان و اخراج آنان از جنوب این کشور؛ متوقف نشود. این در حالی است که وی در آن زمان وزیر دفاع لبنان بود و مدام از دفاع از لبنان و مردم این کشور می گفت!

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها