ارتش سوریه منطقه "الرستن" را پاکسازی کرد

جمعه 3 آبان 1392 - 22:29

پس از یک سال از اشغال الرستن به دست عناصر مسلح مخالف نظام سوریه،ارتش بخش های اصلی این شهر را به کنترل خود در آورد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، شهر"الرستن" و روستاهای اطراف آن که در حومه شمالی حمص و در حدفاصل استان حماه واقع شده است از یک سال پیش به اشغال عناصر مسلح و دسته هایی از جبهه النصره درآمده بود.

گروه های مسلح این شهررا ویران کردند، زندگی مردم را به هم ریختند و تونل های بسیاری در آن حفر کردند. آزار و اذیت آنها به حدی رسید که به تازگی مردم شهر با برگزاری تظاهرات خواستار حمله ارتش به این شهر و پاکسازی آن از عناصر مسلح شده بودند.

یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه که مامور تامین امنیت سد شهر است، به خبرنگار شبکه العالم گفت: در حال حاضر نیروهای ما، ساختمان ها و اماکن مهم منطقه، نظیر بیمارستان ملی، سد و همچنین پل بزرگ الرستن را تحت کنترل خود در آورده اند.

وی افزود: عناصر مسلح، حضوری گسترده در الرستن دارند و از ساکنان شهر به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و همین مساله از سرعت عملیات پاکسازی ارتش کاسته است.

ارتش سوریه در ناحیه شمالی الرستن و اطراف آن مستقر شده است. عناصر مسلح بارها تهدید کرده اند که سد را منفجر خواهند کرد. با توجه به این که سد الرستن، دومین سد بزرگ سوریه به شمار می رود، انفجار آن فاجعه ای بشری برای سوریه به دنبال خواهد داشت، به همین سبب ارتش سوریه در پی حفاظت از این سد برآمده است.

ارتش سوریه با استقرار بر روی سد، عناصر مسلح را که تلاش می کنند با قایق از طریق دریاچه پشت سد به عناصر مسلح، سلاح و تجهیزات برسانند، هدف قرار می دهد.

یکی از نیروهای ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش سوریه، بر روی سد مستقر شدند تا جلوی هرگونه تهدید را بگیرند، عناصر مسلح چندین بار تهدید کرده اند که این سد را منفجر می کنند، اما همه تلاش های آنان، تاکنون به شکست انجامیده است.

وی همچنین از تلاش عناصر مسلح برای گسیل خودروهای بمب گذاری شده به سمت سد خبر داد و افزود: این خودروها را پیش از آن که به سد برسند، منهدم کردیم، علاوه بر آن از خمپاره و موشک نیز استفاده کردند اما همه تلاش های آن ها به شکست انجامید.

منظره بسیار زیبای اطراف سد و شهر الرستن، با سیاهی ها و خرابی هایی احاطه شده است که عناصر مسلح مسبب آن بوده اند. مردم شهر امیدوارند که روزی شهرشان از عناصر مسلح پاکسازی شود، به این ترتیب لحظه به لحظه، تسلط کامل ارتش سوریه را انتظار می کشند.

08:34 25.10
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها