شکست ائتلاف غرب در برابر ائتلاف حزب الله در لبنان

شکست ائتلاف غرب در برابر ائتلاف حزب الله در لبنان
پنج‌شنبه 9 آبان 1392 - 22:29

نماینده پارلمانی حزب ملی سوسیال لبنان، واکنش های ائتلاف 14 مارس ( ائتلاف حامی غرب) و از جمله سخنان بی پایه سمعیر جعجع رییس حزب نیروهای لبنانی را بیانگر شکست این ائتلاف در برابر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دانست.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مروان فارِس در گفت و گو با خبرگزاری لبنانی آسیا اظهار داشت: دبیر کل حزب الله بر ائتلاف 14 مارس از جمله سمیر جعجع پیروز شد لذا مسئولان این ائتلاف احساس شکست می کنند و به همین دلیل اظهارات بی پایه و اساس بیان می کنند.
فارِس گفت: سمیر جعجع در سطحی نیست که به سخنان سید حسن نصرالله جواب بدهد و اصلا صلاحیت چنین کاری را ندارد زیرا مرتکب جرایم و جنایات زیادی شده است در حالی که سید حسن نصرالله یکی از قهرمانان مقاومت است و فردی مانند جعجع هیچگاه از وی به عنوان قهرمان یاد نمی کند .
وی در مصاحبه با خبرگزاری آسیا درباره اظهارات جعجع مبنی بر شکست خوردن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه افزود : ما از سه سال پیش تاکنون چنین اظهاراتی را می شنویم در حالی که واقعیت های سوریه خلاف سخنان جعجع را ثابت می کند زیرا سوریه همچنان در برابر توطئه ها ایستاده است لذا هیچ فردی حرف های جعجع را باور نمی کند به ویژه که بشار اسد هم اکنون شروط خود را به دیگران تحمیل کرده و بر لزوم توقف حمایت عربستان از گروه های تروریستی تأکید می کند .
فارس اعلام کرد: عربستان درگیری های شهر طرابلس لبنان را به راه انداخت ولی به اهدافش نرسید و سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود نام عربستان را ذکر کرد . عربستان سیاست میانه روی را درپیش نگرفته است بلکه به یکی از طرف های درگیر تبدیل شده است و ما هم اکنون می بینیم که ریاض در سوریه و دیگر کشورهای عربی نتیجه ای بجز شکست به دست نیاورده است.
وی افزود: اوضاع در لبنان هم اکنون به نفع احزاب و گروه های ملی گرا و ائتلاف 8 مارس است و ائتلاف 14 مارس شکست خورده میدان است .
سمیر جعجع به تازگی با طرح ابهام هایی از جمله این که آیا سید حسن نصرالله پیروز شده است ؟ آیا وی در سوریه موفق شده است ؟ مدعی شده بود که فعالیت حزب الله در سوریه نوعی شکست محسوب می شود چون که دوست نزدیکش بشار اسد در مسند قدرت نخواهد ماند.
جعجع همچنین اصل "ارتش ، ملت و مقاومت " را زیرسؤال برد و افزود : اصل "ارتش ، ملت و سازمان ها (مراکز مدیریتی)" باید جایگزین اصل ارتش، ملت و مقاومت شود .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها