شکاف میان النهضه و جبهه مردمی تونس

شکاف میان النهضه و جبهه مردمی تونس
شنبه 11 آبان 1392 - 12:42

منابع خبری از اختلاف بین جنبش النهضه و جبهه مردمی درباره انتخاب نخست وزیر آینده تونس خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابعی از داخل گفتگوی ملی در تونس گفتند اختلافی بین جنبش النهضه و جبهه مردمی درباره انتخاب نخست وزیر آینده به وجود آمده است.

از سوی دیگر وزارت کشور تونس اعلام کرد دستگاه های امنیتی چهار نفر را که به صورت مستقیم در حوادث سیدی بوزید دخالت داشتند، بازداشت کردند و شمار بازداشت شدگان به 19 نفر رسید.

این منابع افزودند جنبش النهضه از احمد المستیری مخالف سابق الحبیب بورقیبه رئیس جمهور فقید و موسس جنبش دموکرات های سوسیالیست حمایت می کند اما جبهه مردمی و دیگر احزاب مخالف از محمد الناصر وزیر سابق دولت الباجی قائد السبسی حمایت می کنند.

جنبش النهضه برای حل این اختلاف که باعث توقف گفتگوی ملی شده است، توسل به مجلس ملی موسسان (پارلمان) را پیشنهاد کرد اما احزاب مخالف این پیشنهاد را نپذیرفتند.

اتحادیه کل مشاغل تونس که بین مخالفان و دولت به رهبری جنبش النهضه میانجیگری می کند، قبلا اعلام کرده بود که امروز شنبه نخست وزیر جدید در چارچوب نقشه راهی که برای خارج کردن کشور از بحران سیاسی مطرح کرده، معرفی خواهد شد. 

رسانه های داخلی و مسئولان حزبی گفته اند که چهار شخصیت یعنی احمد المستیری، محمد الناصر، مصطفی کمال النابلی و جلول عیاد برای جانشینی علی العریض رقابت می کنند.

بحران سیاسی در تونس در پی ترور محمد البراهمی نماینده مخالف در 25 ژوئیه سال 2013 به وجود آمد و با حمله افراد مسلح به نیروهای ارتش و امنیتی تشدید شد. دولت افراد مسلح را متهم می کند که از سلفی های تکفیری هستند. مخالفان خواستار استعفای دولت هستند و آن را به ناکامی در اداره کشور متهم کردند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها