دردسر اخراج کارگران خارجی برای شهروندان عربستانی

دردسر اخراج کارگران خارجی برای شهروندان عربستانی
سه شنبه 14 آبان 1392 - 22:25

العالم - به دنبال اجرای طرح اخراج گسترده کارگران خارجی فاقد مجوز، دختران سعودی برای عبور از ایستهای بازرسی و فرار از بازرسان وزارت کار، به پوشاندن لباسهای عربستانی به رانندگان خارجی خود روی آوردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دختران عربستانی علت این اقدام خود را نبود رانندگان مسیرهای دربست به سمت مدرسه و دانشگاه به دلیل اجرای طرح اخراج کارگران بدون مجوز و دستگیری تعداد زیادی از آنها، عنوان کردند.

" سهام القحطانی " شهروند عربستانی در گفتگو با الشرق، گفت: تعدادی از همکلاسی هایش در مسیر خود به دانشگاه برای گذشتن از ایستهای بازرسی که کارگران غیرمجاز و فاقد گواهینامه معتبر رانندگی را توقیف می کنند، با پوشاندن لباس عربی به رانندگان خارجی و نیز نشستن در صندلی جلو در کنار راننده، مسوولان ایست بازرسی را فریب دادند تا اینگونه وانمود کنند که راننده عربستانی و از نزدیکان آنان است.

وی افزود: اعمال فشارها از سوی طرفهای ذیربط علیه رانندگان خارجی منجر به بالارفتن دو برابری نرخ کرایه طی هفته گذشته شده است.

اجرای این طرح هم اکنون 50 درصد از رانندگان تاکسی در عربستان را شامل شده است.  90 درصد رانندگان وسایل نقلیه عمومی خارجی و تنها 10 درصد آنها سعودی هستند و این امر منجر به هرج و مرج و بی نظمی در برخی آژانس های تاکسیرانی شده و آنان را با کمبود شدید راننده مواجه کرده است.

نیروهای امنیتی سعودی هزاران کارگر خارجی فاقد مجوز اقامت و کار، را پس از پایان مهلت زمانی که دیروز اعلام شده بود، بازداشت کردند.

براساس این طرح، کارگران فاقد مجوز اقامت و کار، در صورت بازداشت تا دو سال زندان و به پرداخت 100هزار ریال سعودی معادل 72هزار دلار آمریکا محکوم خواهند شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها