اخضر ابراهیمی :

حضور در ژنو 2 پیش شرط ندارد

حضور در ژنو 2 پیش شرط ندارد
سه شنبه 14 آبان 1392 - 22:59

العالم - فرستاده ویژه سازمان ملل با متهم کردن معارضان سوری به تلاش برای معین نشدن زمان دقیق برگزاری کنفرانس ژنو2 ، تاکید کرد توافق دراین زمینه بدون هرگونه پیش شرط از سوی طرف های مختلف حاصل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " اخضر ابراهیمی"  روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت : درزمان حاضر امکان تعیین زمان ژنو2 میسر نیست و معارضان سوری پشت این قضیه هستند.

وی با ابراز امیدواری برای توافق برگزاری ژنو2 در 25 نوامبر، افزود : معارضان سوری در شرایط دشواری قرار دارند، دچار تفرقه شده اند و می کوشند تا با غلبه بر اختلافات خود برای معین کردن نماینده شان در ژنو2 به توافق برسند.

وی تاکید کرد:  ژنو2 با ژنو1 متفاوت است زیرا سوری ها نیز در آن مشارکت دارند و نشست هایی که ما برگزار کردیم بر بررسی راههای برگزاری ژنو2 متمرکز بود.

ابراهیمی افزود: به توافق رسیدیم که کنفرانس بدون پیش شرط از سوی طرف های مختلف برگزار شود و مشارکت ایران در ژنو2 موضوعی است که به بررسی بیشتر نیازمند است.

فرستاده سازمان ملل به سوریه تصریح کرد ما برای برگزاری ژنو2 آمادگی داریم و دبیرکل سازمان ملل نیز برای برگزار شدن این کنفرانس باید صبور باشد.

ابراهیمی تاکید کرد گزینه نظامی برای حل بحران سوریه وجود ندارد و رنج سوری ها باید در سریع ترین زمان ممکن پایان یابد.

وی در ژنو با " میخائیل بوگدانف " و " گنادی گاتیلوف" معاونان وزیرخارجه روسیه و نیز " وندی شرمن" معاون وزیر خارجه امریکا در امور سیاسی و همچنین " رابرت فورد" سفیر امریکا در سوریه گفتگو کرد.

بعد از این گفتگوهای سه گانه، یک نشست گسترده با حضور نمایندگان چین، فرانسه و بریتانیا سه کشور دیگرعضو دائم شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد.

سازمان ملل از نمایندگان عراق و اردن و لبنان و ترکیه و نماینده اتحادیه عرب نیز دعوت به عمل آورد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از گروه موسوم به ائتلاف معارضان سوری به دلیل پیش شرط گذاشتن برای شرکت در ژنو2 انتقاد کرد و در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: طبق طرح مشترک روسیه و امریکا برگزاری این کنفرانس باید بدون هرگونه پیش شرط باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها