گروه جدید تروریستی جایگزین ارتش آزاد می شود

گروه جدید تروریستی جایگزین ارتش آزاد می شود
چهارشنبه 15 آبان 1392 - 15:18

وزیرامورخارجه قطر با برگزاری نشست هایی در منطقه الریحانیه واقع در اسکندرون، درصدد جایگزین کردن گروه تازه ای با نام "جیش محمد" به جای "ارتش آزاد" است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد العطیه" وزیر خارجه قطر با برگزاری نشست هایی در شهر مرزی "ریحانلی" ترکیه، به دنبال جایگزین هایی کارامدتر از فرماندهی "سلیم ادریس" است تا بتواند گروه های مسلح "آزادگان شام"، "بازهای شام" و "جیش الاسلام" به فرماندهی "زهران علوش" و دیگر گروه های سلفی را در سلک گروهی جدید درآورد که اساسا به دنبال بهبود شرایط گفت وگو در ژنو نیستند؛ و با شرکت در کنفرانس ژنو 2 مخالفند.

سایت "سوریا الان" گزارش داد، اطلاعات به دست آمده از شمال سوریه حاکی از آن است که شماری از شخصیت های عربستانی و قطری، با حمایت مالی و لجستیکی فرماندهان ارشد گروه های تروریستی در سوریه، با برگزاری جلسات متعدد و متوالی، درصدد برنامه ریزی و آماده سازی برای تشکیل یک گروه جدید مسلح در سوریه هستند.

شهر ریحانلی در مرزهای ترکیه و سوریه، دیشب میزبان نشستی به همین منظور، میان ستاد ارتش آزاد و فرماندهان گردان ها و تیپ های مسلح بود.

یک منبع آگاه از گروه های مسلح به "سوریا الان" گفت: این نشست بی سابقه نبوده است و پیش از این نشست هایی مشابه با شخصیت های سلفی و حامیان مالی آن برگزار شده است که هدف از آن تشکیل ارتشی جدید است که بیشترین تعداد از گروه ها را گردهم آورد و بتواند گروه هایی نظیر لشکر توحید، بازهای شام، جیش الاسلام، دسته دوم را دور هم جمع کند و پس از گردهم آمدن این گروه ها، دفتری سیاسی تشکیل شود که جایگزین ائتلاف سوری مخالفان شود، زیرا ده ها تن از گروه های مسلح اعلام کرده اند که این ائتلاف را به رسمیت نمی شناسند و در مقابل "دولت موقت" را که قرار است تشکیل شود، به رسمیت می شناسند.

این منبع آگاه که در جلسات گروه های مسلح شرکت دارد، خاطر نشان کرد: اختلاف اساسی، بر سر فرماندهی تشکیلات نظامی جدید است و این مساله سبب شده است مدت نشست ها در این خصوص به طول بینجامد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها