مشاور رسانه ای بشار اسد:

ائتلاف مخالفان سوریه نماینده چه کسی است؟

ائتلاف مخالفان سوریه نماینده چه کسی است؟
چهارشنبه 15 آبان 1392 - 10:25

مشاور رسانه ای رئیس جمهور سوریه با اشاره به وابستگی ائتلاف مخالفان این کشور اعلام کرد: دولت سوریه از همان ابتدا اعلام کرده بود که بدون هیچ پیش شرطی در کنفرانس ژنو 2 شرکت خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خانم "بثینه شعبان" تاکید کرد: مشکل این است که برخی به دنبال تبلیغ برای کمیته ای انتقالی و انتقال قدرت هستند. آن ها، خودشان نوعی از مخالفان دولت سوریه را تشکیل دادند که به طرفهای خارجی وابسته اند و نمی دانیم که در داخل کشور نماینده چه کسانی هستند.

بثینه شعبان به تلویزیون روسیه گفت: همان طور که آقای لاوروف گفت درحال حاضر معنای توافق، حضور بدون پیش شرط در کنفرانس ژنو است، و موضع کشور سوریه همین است.

وی تاکید کرد: ما به ژنو 2 می رویم تا از توافق بین المللی حاصل شده میان روسیه و آمریکا برای متوقف کردن تروریسم استفاده کنیم و جلوی خشونت را بگیریم و با سایر سوری ها بر سر فرایندی سیاسی و به دور از وابستگی خارجی به توافق برسیم تا لازم نباشد "سعود الفیصل" وزیر امورخارجه عربستان نظر بدهد و ادعا کند ائتلاف، نماینده واقعی ملت سوریه است.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: ائتلاف، سخنگوی عربستان و نماینده سازمان اطلاعات سعودی است.

وی افزود: ائتلاف نماینده چه کسانی در سوریه است؟ آیا نماینده جبهه النصره است یا القاعده؟

شعبان درباره موضوع تسلیحات شیمیایی نیز گفت: دولت سوریه، دولتی قانونی است و آن چه را که برای منافع ملت مناسب ببیند، انجام می دهد.

وی با تاکید بر وجود چند طیف از مخالفان در سوریه، خاطر نشان کرد: در نشست با مخالفان، درباره وحدت اراضی سوریه و بازگرداندن امنیت به کشور صحبت خواهیم کرد.

بثینه شعبان در پایان با بیان این که میان واقعیت ها در سوریه و جریان سازی رسانه ها تفاوت بسیار مشهودی وجود دارد، یادآور شد که در سوریه مسیحی ها کشته می شوند و کلیساها ویران می شوند زیرا قدرت های منطقه ای برنامه هایی مخصوص به خود را در سوریه دنبال می کنند.
26

پربیننده ترین خبرها