کردهای سوریه القاعده را از 20 شهر بیرون راندند

کردهای سوریه القاعده را از 20 شهر بیرون راندند
چهارشنبه 15 آبان 1392 - 13:51

کمیته های دفاع میهنی کرد سوریه، عناصر وابسته به گروه داعش را از 20 شهر در استان الحسکه در شمال سوریه بیرون راندند، و کنترل این مناطق را در دست گرفتند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، مرکز اطلاع رسانی "کمیته های دفاع میهنی کرد" در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای کرد بعد از درگیری های شدید با افراد مسلح گروه دولت اسلامی عراق و شام توانستند کنترل بیش از 20 شهر در حومه الحسکه را بدست بگیرند.

"یعرب خیربک" از کارشناسان کرد سوریه به شبکه خبری العالم گفت: بعد از آزاد کردن 19 شهرک و بیرون راندن عناصر گروه داعش، کردها مرکز فرماندهی دولت اسلامی عراق و شام در منطقه تل حلف را نیز به کنترل خود دراوردند.

وی افزود: پس از بازپس گیری راس العین به همراه 4 منطقه دیگر، هم اکنون یگان های کرد در مجموع 25 منطقه را در کنترل خود دارند.

با توجه به متلاشی شدن گروه های مسلح و سردرگمی آنها بعد از اخراج از  مناطق تحت کنترل خود، پیش بینی می شود افراد مسلح در هر لحظه خود را تسلیم کنند.این درحالی است که نبرد و درگیری بین افراد مسلح گروه داعش و افراد مسلح گروه موسوم به «تیپ شهدای بدر» به فرماندهی فردی به نام «خالد الحیانی» در حومه حلب شدت گرفته است.

به گفته منابع مخالفان مسلح در سوریه، گروه تحت فرماندهی الحیانی بعد از درگیری های شدید اعلام کرد که کنترل مرکز ایست و بازرسی منطقه الکاستیلو را بدست گرفته است. در این درگیری ها شماری کشته شده اند و درگیری در میدان الجندول همچنان ادامه دارد.

حسن حسن از کارشناسان امور راهبردی سوریه به شبکه خبری العالم گفت: علت درگیری ها بین گروههای مختلف مسلح در سوریه این است که هریک از آنها از جای خاصی دستور می گیرند به گونه ای که برخی از آنها به طور مستقیم دنباله روی سازمان اطلاعات عربستان، برخی دنباله روی سازمان اطلاعات ترکیه، برخی مجری دستورات قطر و برخی نیز دنباله روی سازمان های اطلاعاتی اروپایی یا موساد اسرائیل یا آمریکا هستند و همین امر باعث تضاد در برنامه ها و درگیری بین آنها می شود.

ارتش سوریه که کنترل کامل محله شرقی و جنوبی شهرک تل عرون در شمال غربی شهر السفیره را بدست گرفته است، همزمان به محاصره افراد مسلح در شهرک تل حاصر نیز به عنوان مقدمه ای برای یورش به آن ادامه می دهد.

همچنین عملیات نظامی در جنوب شهر دمشق نیز درسایه پیشروی زمینی گسترده ارتش سوریه در منطقه السبینه درجریان است.

 05 - 22:42

پربیننده ترین خبرها