توهین نیروهای امنیتی عربستان به مصری های مقیم آن کشور

شنبه 18 آبان 1392 - 16:41

العالم - نیروهای امنیتی عربستان در عملیات تعقیب و گریز افراد فاقد مجوز اقامت و اشتغال در آن کشور به شدت آنها را مورد اهانت قرار می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک ویدئویی منتشر شده در پایگاه "بوابة القاهرة"  نشان می دهد که چگونه نیروهای امنیتی عربستانی در هنگام تعقیب و دستگیری مصری های مقیم آن کشور اتباع سایر کشورها به بهانه نداشتن مجوز اقامت به شدت به آنها اهانت می کنند. به طوری که براساس ویدئوی منتشره یکی از افراد امنیتی با لگد به جان فرد دستگیر شده افتاده است.

براساس این ویدئو، نیروهای امنیتی عربستانی، پس از بازداشت افراد مذکور و بستن دست و پای آنها از پشت سر، اقدام به ضرب و شتم آنها می نمایند. اما برخی از شهروندان عربستانی که به صورت اتفاقی از مکان حادثه عبور می کردند، از نیروهای امنیتی می خواهند تا از ضرب و شتم آنها خودداری کنند.

ویدئوی دیگری که در پایگاه "بوابة القاهره" منتشر شده نشان می د هد که یک شهروند مصری به علت شکنجه فراوان غرق در خون، در خیابان های ریاض بر زمین افتاده است و از سرنوشت وی خبری در دست نیست.

هنوز مقام های عربستانی درباره این موضوع واکنشی نشان نداده اند و "احمد القطان" سفیر این کشور در قاهره نیز به تماس های "بوابه القاهره" پاسخی نداده است.

دولت عربستان به افرادی که به طور غیرقانونی در آن کشور اقامت و اشتغال دارند، فرصت داده است تا وضعیتشان را قانونی نمایند و همچنین شرکت های عربستانی را وادار کرده است تا با اخراج نیروی کار خارجی شاغل در تخصص های مشخص، نیروی کار عربستانی را جایگزین آنها نمایند.

این عملیات که به "حمله الجوازات" موسوم شده است، باعث اخراج دهها هزار نفر نیروی کار خارجی و فرار هزاران تن دیگر و متعاقب آن تعطیلی برخی بخش ها در عربستان، انباشته شدن زباله ها در شهرهای بزرگ از جمله مکه مکرمه و مدینه منوره شده است. از این رو، شهروندان عربستانی با آغاز فراخوان علیه این عملیات اقدام به بیان زیان های آن بر اقتصاد کشورشان کرده اند. این در حالی است که نهادهای بین المللی حقوق بشری اقدام دولت عربستان در این زمینه را محکوم کرده و آن را غیر انسانی دانسته اند.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که عملیات مذکور به بازگشت حداقل یک میلیون شهروند مصری از عربستان سعودی بینجامد؛ به طوری که تاکنون هزاران تن از آنها به زادگاهشان بازگشته اند. به باور این کارشناسان، این موضوع اقتصاد مصر را به شدت تحت فشار قرار خواهد گذاشت.

پربیننده ترین خبرها