عربستان 12 هزار يمني ديگر را اخراج كرد

عربستان 12 هزار يمني ديگر را اخراج كرد
پنج‌شنبه 16 آبان 1392 - 17:48

در ادامه سیاست اخراج کارگران خارجی در عربستان سعودی، این هفته 12 هزار کارگر یمنی دیگر اخراج شد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبد الله صالح هادي" مدیر اداره گذرنامه "الطوال" در مرز یمن گفت: تمامی این افراد به صورت غیرقانونی در عربستان مشغول به کار بودند و هیچ شکایتی از سوی هیچ یک از کارگران یمنی درباره لغو اقامت، ابطال گذرنامه یا علیه اداره گذرنامه الطوال ارائه نشده است.

در راستای سیاست های جدید مهاجرتی عربستان سعودی روز سه شنبه آخرین مهلت خروج کارگران غیر قانونی بود و در این روز 12 هزار کارگر یمنی با اخراج از عربستان به کشورشان بازگشتند.

در سال 2013 دولت عربستان سیاست های مهاجرتی خود را تغییر داد و قوانین جدیدی را برای کاهش میزان کارگران خارجی تصویب نمود. این سیاست ها باعث شد تا تنها در ماه ژوئن روزانه حدود 2 هزار کارگر خارجی از این کشور اخراج شوند.

اما این سیاست ها باعث بازداشت 3 هزار کارگر یمنی در زندان الطوال هم شده است و مسئولان سعودی تاکنون پاسخی به دولت یمن درباره وضع این زندانیان نداده اند.

در عربستان 1.5 میلیون کارگر یمنی اقامت دارند و 30 درصد آنها در معرض اخراج قرار گرفته اند. یمنی ها از مدت ها پیش در عربستان به کارگری مشغول هستند.بازگشت هزاران کارگر یمنی به این کشور مشکلات بیکاری و فقر را افزایش خواهد داد.

سیاست های جدید دولت عربستان سعودی در قبال کارگران خارجی با انتقادات بسیاری از سازمان های مدافع حقوق بشر مواجه شده است. آل سعود از مدت ها پیش به نقض گسترده حقوق کارگران و مهاجران خارجی متهم است.

پربیننده ترین خبرها