درگیری گروه های مسلح در شمال سوریه

درگیری گروه های مسلح در شمال سوریه
دوشنبه 20 آبان 1392 - 18:07

درگیری و تسویه حساب عناصر داعش و جبهه النصره در شمال سوریه و مناطق هم مرز با ترکیه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، در شمال این کشور و در مناطق مرزی ترکیه در «تل رفعت» و «الصفا» درگیری های شدیدی بین عناصر گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) از یک سو و جبهه النصره و تیپ التوحید از سوی دیگر در جریان است.

برخی اخبار نیز از کشته شدن ده ها فرد مسلح در جریان انفجار چند خودروی بمب گذاری شده حکایت دارد. گفته می شود این خودروها را گروه داعش در مناطق استقرار افراد مسلح جبهه النصره و تیپ التوحید در حومه شمالی حلب منفجر کرده است.

«ترکی حسن» کارشناس امور راهبردی سوریه به خبرنگار العالم گفت: درگیری بین داعش و جبهه النصره در این مناطق به حدی رسیده است که برای نبرد با یکدیگر از خودروهای بمبگذاری شده استفاده می کنند.

این در گیری ها در حالی ادامه دارد که ارتش سوریه بخش گسترده ای از محله «البندره» در بخش قدیمی شهر حلب را به کنترل خود درآورده است، و واحد توپخانه سنگین نیز محل تجمع افراد مسلح در اطراف مرکز لشکر 80 و زندان مرکزی حلب را هدف قرار داده است.

در دیرالزور نیز منابع آگاه می گویند که چندین تن از سرکردگان گروه های مسلح هنگام ورود به ترکیه ربوده شده اند.

در ریف دمشق، ارتش سوریه عملیات نظامی خود را در منطقه «الحجر الاسود» در محور جنوبی این استان افزایش داده است. برخی منابع کشته شدن ده ها فرد مسلح در عملیات ارتش سوریه علیه مواضع جبهه النصره را تایید کرده اند.

برخی از گزارش ها نیز از این حکایت دارد که ارتش سوریه مرکز گردان دفاع هوایی در محله الحجر الاسود را به کنترل خود درآورده است.

ارتش سوریه همچنین محل تجمع افراد مسلح خصوصا جبهه النصره را در منطقه «المعظمیه» در غرب دمشق را هدف قرار داد که دهها فرد مسلح در جریان این حملات به هلاکت رسیدند.

رویدادهای اخیر نشان می دهد که ارتش سوریه حصار امنیتی خود را به عنوان مقدمه ای برای پاکسازی کامل حلب تشدید کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها