جدیدترین تحولات سوریه

جدیدترین تحولات سوریه
يکشنبه 19 آبان 1392 - 13:34

ارتش سوریه، به دنبال پاکسازی کامل شهرک "السبینه"، حلقه محاصره تروریست ها را در ریف جنوبی دمشق تنگ تر کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یگان های ارتش سوریه گروهک های تروریستی را که به شهروندان در شهرک التضامن در جنوب دمشق تعرض کرده بودند از این منطقه بیرون راندند؛ و آنها را که پس از فرار از "السبینه" در این منطقه مخفی شده بودند به شدت زمین گیر کردند.
شمار زیادی از تروریست های مسلح مجهز به سلاح های خودکار سبک و نیمه سنگین، به خیابان های فرعی در شهرک التضامن حمله کرده بودند که نیروهای ارتش آنها را از این منطقه بیرون راندند.
صفحات وابسته به مخالفان سوریه در فیسبوک اعلام کردند که بیشتر گروههای مسلح فراری از شهرک السبینه، به شهرک "التضامن"، "حجر الاسود" و اردوگاه یرموک پناه بردند.
در حلب نیز منابع میدانی اعلام کردند که یگان های ارتش وارد مساحت گسترده ای از منطقه "لشکر 80" شدند که تا 9 ماه پیش و قبل از ورود تروریست ها به این منطقه مسئولیت تأمین امنیتی فرودگاه بین المللی حلب و فرودگاه نظامی نیرب را به عهده داشت. براساس اعلام این منابع، یگان های مذکور، درصدند با وجود درگیری های شدید و استحکامات نظامی فراوان افراد مسلح در این منطقه این لشکر را بار دیگر به کنترل خود درآورند.
همچنین منابع مذکور اعلام کردند که یگان های ارتش همچنین توانستند "گردان 99 دفاع هوایی" نزدیک "تل حاصل" از توابع شهر "السفیره" را بار دیگر کنترل نمایند. نیروهای سوری در عملیات دیگری، در مسیر "حلب – الرقه" نزدیک پل فرودگاه ضربات محکمی را به تروریست ها وارد کرده، و صدها نفر از آنها را از پا در آوردند. در نتیجه این عملیات، مناطق مذکور کاملا پاکسازی شد.
عملیات نظامی ارتش سوریه، در حلب نیز به کنترل شاهراه اصلی حد فاصل میان میدان های "لیرمون و شیحان" و کنترل بخش هایی از محله "بنی زید" و منطقه صنعتی "لیرمون" انجامید. تروریست ها در این منطقه خمپاره و کپسول های گاز شلیک می کردند.
از سوی دیگر، تروریست ها با حمله خمپاره ای به منطقه ای نزدیک درمانگاه  شهرک الاشرفیه در حلب، شش کودک سوری را به قتل رسانده و 6 شهروند را مجروح کردند.
در حماه نیز یگانی از ارتش سوریه با کمین بر سر راه گروههای مسلح در روستای "جسر بیت الراس" در منطقه "الغاب" 13 نفر از آنها را به هلاکت رساند.
در ریف حمص نیز یگانهایی از نیروهای ارتش جاده "تلبیسه" و "الغنطو" را به طور کامل به کنترل خودشان درآوردند.

پربیننده ترین خبرها