دو سال از زندانی شدن عالم بحرینی گذشت!

دو سال از زندانی شدن عالم بحرینی گذشت!
سه شنبه 21 آبان 1392 - 17:07

العالم- یازدهم نوامبر ( بیستم آبان ) برای مردم بحرین مانند بسیاری از روزهای مبارزه علیه رژیم دیکتاتوری این کشور به روزی فراموش نشدنی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم نیروهای این رژیم دو سال پیش (2011) در چنین روزی و تنها چند روز قبل از صدور گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی، شیخ "علی المسترشد" عالم بحرینی را در مقابل منزلش در منامه دستگیر کردند.

شیخ "علی المسترشد" قبل از متهم شدن در پرونده "شبکه قطر" تحت شکنجه فراوان قرار گرفت و مزدوران آل خلیفه، چشمان وی را بسته و ساعت ها از نشستن، خوردن و خوابیدن محروم کردند و بارها وی را مورد ضرب وجرح به ویژه از ناحیه صورت قرار دادند و تحت شکنجه از وی اعتراف گرفته و وی را وادار کردند بدون رؤیت برگه های اعتراف، آنها را امضا نماید.

این عالم بحرینی، پس از سه روز بازجویی همراه با تحقیر و توهین، دچار سکته قلبی و ضربان غیر عادی قلب شد.

افسران امنیتی بلندپایه بحرین، دو هفته پس از بازداشت شیخ "المسترشد" و یک هفته پس از صدور گزارش بسیونی، با هدف جلوگیری از دچار شدن نظام به یک رسوایی دیگر، درصدد حل مشکل قلبی وی برآمدند و وی را به بیمارستان منتقل کردند.

به دنبال این امر، شیخ علی المسترشد امام جماعت مسجد "الخواجه" و فعال دینی، به آموزش 200 نفر برای ارتکاب اقدامات تروریستی و تلاش برای منفجر کردن پل ملک فهد و تأسیسات مهم دیگر متهم شد.

بدین ترتیب با وجود اینکه هیچ دلیلی مبنی بر اتهامات وارده به این عالم بحرینی وجود نداشت، وی و متهمان دیگر این پرونده به 15 سال زندان محکوم شدند.

هنوز قضیه "شبکه قطر" در اذهان مردم بحرین زنده است و به عنوان ظلمی مداوم بر شهروندان بحرینی خودنمایی می کند؛ اتهام بی اساسی که با هدف انتقام از مردم بحرین، باعث به زندان افتادن طولانی مدت شماری از جوانان آن کشور شده است.

پربیننده ترین خبرها