آخرین تحولات سوریه در 24 ساعت گذشته

آخرین تحولات سوریه در 24 ساعت گذشته
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 16:36

خبرنگار شبکه العالم از پاکسازی شهرک های تل حلف، اصفر نجار و مشرافه در حومه حسکه به دست کمیته‌های مردمی حمایت از کُردهای سوریه خبر داد.

خبرنگار العالم روز چهارشنبه گزارش داد، در عملیات ارتش سوریه ضد مواضع افراد مسلح موسوم به "جنبش احرار شام" در منطقه "ابورباح" در "حمص" شماری از اعضای این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند. نیروهای ارتش همچنین دو خودروی مجهز به تیربار را از احرار شام ضبط کرده و سرنشینان آن را به هلاکت رسانند.

اما در دمشق مردم این شهر اجساد 5 کودکی را در حمله خمپاره ای روز گذشته تروریست ها کشته شده بودند، تشییع کردند. 2 روز پیش تروریست‌ها با خمپاره مدرسه ای را در دمشق هدف قرار دادند که در این حمله 5 دانش آموز سوری کشته و 16 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در این حملات چند ساختمان دیگر از جمله 2 کلیسا نیز هدف خمپاره قرار گرفتند.

ناظران، آشگفتگی و سردرگمی گروه های مسلح در سوریه را نتیجه پیشروی های ارتش در مناطق مختلف این کشور می دانند و معتقدند که این امر تروریست ها را وادار کرده است که به ناچار مناطق مسکونی را با خمپاره هدف قرار دهند.

اما در حومه "لاذقیه" در جبل ترکمان درگیری های شدیدی بین شاخه القاعده در سوریه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام "(داعش) و گروه موسوم به  "الهجره الی الله" همچنان در جریان است. در نتیجه این درگیری ها 24نفر از دو طرف به هلاکت رسیده اند. شماری از کشته شدگان تابعیت غیر سوری دارند.

درگیری میان دو طرف از آنجا آغاز شد که داعش در جبل ترکمان 6 تن از اعضای الهجره الی الله را به گروگان گرفت و روز بعد آنها را با شلیک گلوله به سرشان اعدام کرد. اعضای الهجره الی الله می گویند این افراد قبل از اعدم به شدت شکنجه شده اند.

12-23:00

 

پربیننده ترین خبرها