حضور چشمگیر بلژیکی‌ها در مراسم عزاداری حسینی + ویدئو

چهارشنبه 22 آبان 1392 - 20:36

مسلمانان مقیم بلژیک از نژادهای مختلف همراه با تازه مسلمانان بلژیکی امسال مراسم باشکوهی را در ایام محرم در بروکسل و آنتورپ برگزار کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، مسلمانان مقیم بلژیک به همراه اتباع تازه مسلمان این کشور مراسم عاشورای حسینی را به صورت باشکوهی برگزار و بر پایبندی خود به مبانی قیام حسینی تأکید کردند.

عزاداری امام حسین علیه السلام در ماه محرم هر سال در مناطق مختلف اروپا از جمله بسیاری از شهرهای بلژیک مانند آنتورپ و بروکسل برگزار می شود و تفاوت های نژادی، زبانی، دینی و مذهبی مسلمانان مانع برگزاری آن نمی شود.

«عبیر الاعرجی» یکی از مسئولان برگزاری مراسم عزای حسینی در شهر آنتورپ در مصاحبه با العالم گفت: قیام امام حسین علیه السلام قیامی آسمانی و فراتر از مرزهای جغرافیایی، قومیتی، دینی و مذهبی است؛ زیرا امام حسین علیه السلام متعلق به همه بشریت است و پیروان ادیان و مذاهب مختلف جهان قیام پرشکوه وی ارج می نهند.

«ابراهیم الجبوری» مسئول حسینیه حضرت زهراء سلام الله علیها نیز در مصاحبه با العالم گفت: ما امروز با امام حسین علیه السلام که خون خود را برای نجات اسلام و بیدار کردن جهانیان فدا کرد، تجدید بیعت می کنیم امامی که با قیام خود نشان داد که باید در برابر ظلم و ستم ایستاد.

عزاداری امسال بلژیک پرشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود.طبق آمارهای غیررسمی، بلژیک بالاترین آمار در کشور اروپایی از لحاظ جذب افراد به مکتب اهل بیت علیهم السلام را دارد.

13-16:42


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها