مذاکره کننده ارشد فلسطینی:

مذاكرات سازش به طور کامل متوقف شد

مذاكرات سازش به طور کامل متوقف شد
شنبه 25 آبان 1392 - 16:58

دور جدید مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی از دو هفته پیش به طور کامل متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صائب عریقات" رییس هیات مذاکره کننده تشکیلات خودگردان، امروز (شنبه) با اعلام اینکه مذاکرات از دو هفته پیش متوقف شده، ابراز امیدواری کرد که "محمود عباس" رییس این تشکیلات، هیات جدیدی را برای مذاکرات مأمور کند.
عریقات افزود: از دو هفته پیش بین ما و طرف اسراییلی مذاکراتی وجود ندارد و تاکنون نیز وضع استعفای ما که رسما به رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی ارایه کرده ام مشخص نیست.
وی اذعان کرد: ما تصمیم گیرنده نیستیم و گروه مذاکره کننده نیز ابزارها و سربازانی هستند که به یک مأموریت عمل می کنند. استعفای ما در اختیار محمود  عباس است و امیدواریم برای تشکیل یک گروه دیگر تصمیم گیری کند.
هیات فلسطینی مذاکره کننده، استعفای خود را روز پنجم ماه جاری میلادی پس از گذشت سه ماه از آغاز مجدد مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی زیر نظر آمریکا اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، رییس تشکیلات خودگردان که تاکنون در خصوص استعفای هیات این تشکیلات در مذاکرات سازش سکوت کرده بود، در سفر اخیر خود به قاهره گفت: احتمال دارد هیات مذاکره کننده دیگری را مأمور مذاکره کند.
عریقات تأکیدکرد که استعفای هیات مذاکره کننده پایبندی طرف فلسطینی به ادامه مذاکرات تا پایان 9 ماه مشخص شده را از بین نمی برد.
وی خاطرنشان کرد: هیات مذاکره کننده فلسطینی به علت مواضع اسراییل و تشدید شهرکسازی و اقدام تل آویو به تحمیل خواسته هایش استعفا کرد و دلیلی برای صرف نظر کردن از این استعفا وجود ندارد.
عریقات با اشاره دوباره به موضوع "تبادل اراضی با رژیم صهیونیستی" با وجود مخالفت فلسطینیها با آن، افزود: پایه و اساس مذاکرات رسیدن به راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای اشغالی 1967میلادی است و همزمان درباره تبادل اراضی نیز توافق شود. ما می توانیم این موضوع را محقق کنیم اما جهانیان به روشنی می بینند که تنها چیزی که عملا جریان دارد شهرکسازی و نابودی راهکار تشکیل دو کشور است.

پربیننده ترین خبرها