کمیته حقیقت یاب افشا کرد؛

تایید سرکوب عمدی تظاهرکنندگان بدست ارتش مصر

تایید سرکوب عمدی تظاهرکنندگان بدست ارتش مصر
پنج‌شنبه 30 آبان 1392 - 16:00

گزارش کمیته حقیقت یاب ویژه حوادث خیابان "محمد محمود" فاش کرد که نیروهای ارتش مصر، در توطئه ای باهدف سرکوب تظاهرکنندگان در خیابان "محمد محمود"دست داشته اند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد مرسی" رییس جمهوری برکنار شده مصر، سال گذشته دستور تشکیل این کمیته حقیقت یاب را برای روشن شدن حقایق حوادث خیابان محمد محمود صادر کرده بود.
خبر دست داشتن ارتش در سرکوب تظاهرکنندگان، پیش از این و تا زمان اعلام این گزارش هیچگاه منتشر نشده بود.
به موجب این گزارش که شبکه "الجزيره مباشر" قطر و از حامیان گروه اخوان المسلمین آنرا منتشر کرد، نیروهای وزارت کشور مصر بدون هشدار قبلی به تحصن کنندگان اعم از مجروحان حوادث قبل و خانواده های کشته شدگان، حمله کردند که شیوه شدید سرکوب تظاهرکنندگان را در اذهان زنده کرد و نیروهای ارتش به استفاده گسترده از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور روی آوردند.

این کمیته همچنین درگزارش خود از استفاده از نیروهای چترباز وابسته به نیروهای مسلح در دومین روز از تجمع تحصن کنندگان پرده برداشت و اعلام کرد که نیروهای چترباز برای خالی کردن میدان التحریر از تظاهرکنندگان وارد عمل شدند ؛ تظاهرکنندگانی که برای دفاع از خود راهی جز پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی و ارتش نداشتند.

این گزارش نشان می دهد که نیروهای امنیتی به طور عمدی تظاهرکنندگان را از ناحیه چشم ، سر و پا زخمی کردند و نیروهای مسلح درصدد آسیب رساندن به بیمارستان هاو پرسنل آن برآمدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها