ماجرای تبرئه یک قاتل در بحرین

ماجرای تبرئه یک قاتل در بحرین
دوشنبه 4 آذر 1392 - 13:46

پس از تبرئه پلیسی که "صلاح عباس" شهروند بحرینی را به شهادت رساند، مسئول اداره آزادی و حقوق بشر بحرین این سوال را مطرح کرد که "قاتل کیست؟"

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه جنایی بحرین پلیسی پاکستانی را که صلاح عباس شهروند اهل الشاخوره را به شهادت رسانده بود، تبرئه کرد و در مقابل 11 شهروند بحرینی دیگر را به اتهام تلاش برای کشتن یک پلیس به 10 سال حبس محکوم کرد.!!

دادگاه بحرین، نبود مدرک مستند در محکومیت پلیس پاکستانی را بهانه ای برای صدور حکم برائت وی اعلام کرد. این در حالی است که دادستانی کل بحرین قبلا اذعان کرده بود که این پلیس در 19 آوریل  2012 هنگام انجام وظیفه به عنوان محافظ وزارت کشور، صلاح عباس را در تظاهراتی در روستای شیعه نشین الشاخوره نزدیک منامه به عمد کشت.

"هادی الموسوی" مسئول اداره آزادی و حقوق بشر جمعیت وفاق بحرین تبرئه این مامور را  نشانه بارز مجرم بودن دستگاه حکومتی آل خلیفه ارزیابی کرد و گفت: "محاکمه ماموران امنیتی که دستشان به خون فرزندان بحرین آغشته است، معمولا یا با مجازات های سبک یا با حکم تبرئه پایان می یابد، و امروز که قاتل صلاح عباس نیز تبرئه شد برای من این سئوال باقیست که :چه کسی قاتل صلاح عباس است؟"

الموسوی تاکید کرد: حکومت با نحوه برخوردش در پرونده های قتل و شکنجه معترضان و حمایت آشکار از ناقضان حقوق بشر و مجرمان، به جامعه جهانی و مردم بحرین ثابت می کند که مجرم اصلی خودش است، زیرا در غیر این صورت مزدوران و مامورانش را محاکمه و مجازات می کرد.

بنابراعلام پزشکی قانونی گلوله هایی که از سلاح پلیس بحرین به بدن صلاح عباس شلیک شد، به قلب، ریه چپ، طحال و معده وی اصابت کرد، و باعث خونریزی داخلی و خارجی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها