روزنامه انگلیسی:

حفظ توافق ژنو از امضای آن دشوارتر است

حفظ توافق ژنو از امضای آن دشوارتر است
سه شنبه 5 آذر 1392 - 13:30

روزنامه گاردین می نویسد:واکنش های اولیه به امضای توافق ژنو بین ایران و قدرت های بزرگ اشاره به این نکته دارد که حفظ این توافق شاید از امضای آن به مراتب دشوارتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی گاردین درسرمقاله امروز با پرداختن به توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی، آن را اعتماد میان دو طرف دانست که به زمان نیازدارد.گاردین با اشاره به کاهش تهدیدها علیه ایران در شرایط فعلی می افزاید: آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران نیز این توافق را موفقیت آمیز توصیف کرده است. 

گاردین می افزاید: رهبر جمهوری اسلامی ایران به محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اعتماد دارد و او را دیپلماتی مطلع می داند.

این روزنامه با اشاره به اینکه هم پیمانان آمریکا در خاورمیانه و برخی از جناح ها در کنگره آمریکا ممکن است مشکلاتی در مسیر اجرای توافق ژنو ایجاد کنند، ادامه داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل از این توافق ناراضی است، زیرا این توافق شامل تعطیلی دستگاه های سانتریفیوژ نشده است؛ بنابراین احتمال راه اندازی مجدد سانتریفیوژها وجود دارد. این توافق آشکارا گزینه های نظامی اسرائیل را محدود می کند و تا زمانی که مذاکرات ادامه داشته باشد، حمله نظامی به ایران نمی تواند از جمله گزینه های روی میز باشد.

امضای توافق هسته ای ژنو برای نتانیاهو که برنامه هسته ای ایران را مهم تراز همه مسائل دیگر از جمله مذاکره با گروه های فلسطینی می داند، کابوس وحشتناکی است.

گاردین در پایان نوشت: گذر زمان می تواند تضمین کننده اعتماد سازی میان دو طرف باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها