کودک 10ساله بحرینی برای بازجویی احضار شد

کودک 10ساله بحرینی برای بازجویی احضار شد
سه شنبه 5 آذر 1392 - 14:21

مقامات بحرینی،علی عیسی کودک 10 ساله بحرینی از منطقه بنی جمره را برای بازجویی احضار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت ملی اسلامی "الوفاق" بحرین با ابراز تعجب از احضار کودکی 10 ساله در بیانیه ای اعلام کرد که دلیل احضار این کودک هنوز مشخص نیست.

از زمان آغاز انقلاب مردمی بحرین علیه ظلم و جنایات رژیم آل خلیفه تاکنون شمار زیادی از کودکان و نوجوانان بحرینی بازداشت و شکنجه شده اند.

در سال جاری دیده‌بان حقوق بشر از بازداشت و شکنجه کودکان بحرینی به دست نیروهای امنیتی آل خلیفه ابراز نگرانی کرده بود.پارلمان اروپا نیز در ماه سپتامبر سال جاری از مسئولان بحرین خواست به حقوق کودکان احترام بگذارند و آن‌ها را در بازداشتگاه‌های بزرگسالان زندانی نکنند.

ماه گذشته نیروهای امنیتی آل خلیفه گروهی از کودکان بحرینی را در نزدیکی مدرسه‌ای در پایتخت این کشور بدون ارائه دلیل و یا توجیه اتهام، بازداشت کردند که در میان بازداشت شدگان فرزند ۱۵ ساله یکی از زندانیان سیاسی نیز حضور داشت.

سازمان های حقوق بشری بحرینی می گویند، بازداشت افراد کم سن و سال به موضوعی شایع در این کشور تبدیل شده و در ماه اوت سال جاری  ۱۵ نوجوان بازداشت شده اند.

بازداشت شدگان معمولا مورد بدرفتاری، توهین و شکنجه قرار می گیرند.

از سوی دیگر دادستان کل بحرین پدرشهید "علی الشیخ" را به دلیل مشارکت در تظاهرات ضد دولتی به مدت 15 روز برای بازجویی بازداشت کرده است.این مرد بحرینی پسر 15 ساله خود را بر اثر اصابت مستقیم گلوله نیروهای امنیتی از دست داده است و هنوز قاتل این کودک محاکمه نشده است.

مقامات امنیتی بحرینی، پدران شهدا را برای بازجویی و تحقیق احضار کرده و با اقداماتی وقیحانه آنها را بازداشت می کنند.

مخالفان بحرینی بازداشت پدران شهدا را که برای درخواست قصاص قاتلان فرزندان خود در تظاهرات ضد دولتی شرکت می کنند، شرم آور توصیف می کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها