تصاویر اختصاصی العالم از دیر عطیه پس از پاکسازی

جمعه 8 آذر 1392 - 22:02

ارتش سوریه با تسلط کامل بر شهرک راهبردی "دیر عطیه" در حومه دمشق عملیات نظامی خود را در این شهرک به پایان رساند.

یک منبع آگاه نظامی سوریه در باره هویت گروه های مسلحی که در این شهرک حضور داشتند به خبرنگار العالم گفت: 90 درصد تروریست هایی که در منطقه دیر عطیه با آن ها مواجه شدیم تابعیت خارجی داشتند.
در عملیات پاکسازی دیر عطیه شماری از افراد مسلح گروه تروریستی "جبهه النصره" که تابعیت های خارجی مختلفی داشتند، به هلاکت رسیدند. شماری دیگر نیز بعد از قتل و ارعاب مردم به سمت شرق و منطقه البادیه سوریه فرار کردند.
بنابر این گزارش آثار اقدامات خشونت آمیز تروریست ها ضد پزشکان و پرستاران بیمارستان دیر عطیه در فیلم خبرنگار العالم از این بیمارستان دیده می شود.
یکی از شهروندان مسیحی ساکن دیر عطیه به خبرنگار ما گفت: برادران و هموطنان جوان مسلمان اولین کسانی بودند که از کلیسا[ی شهرک] دفاع کردند. آنها تلاش کردند مانع این غریبه ها شوند که از تونس، لیبی و عربستان آمده اند.
یگان های مهندسی ارتش سوریه نیز در حال تکمیل پاکسازی شهرک دیر عطیه از مین هایی هستند که تروریست ها کار گذاشته اند.
عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی شهرک النبک و تامین امنیت جاده بین المللی حمص – دمشق نیز که چند روزی است آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
برخی منابع آگاه نظامی سوریه روز گذشته از پاکسازی بخش هایی از این شهرک خبر دادند و گفتند به زودی خبرهای خوبی در مورد پاکسازی این منطقه از وجود عناصر تروریستی جبهه النصره، جیش الاسلام و دیگر گروه های تروریستی خواهیم شنید.

AM - 29 - 14:34

پربیننده ترین خبرها