پیشتازی حزب حاکم موریتانی در انتخابات

پیشتازی حزب حاکم موریتانی در انتخابات
سه شنبه 12 آذر 1392 - 12:12

نتایج نسبتاً نهایی دور اول انتخابات پارلمانی و شوراهای شهری موریتانی بیانگر پیشتازی حزب حاکم "اتحاد برای جمهوری" و دستیابی سه حزب مخالف به آرای کمتر است .

به گزارش شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، انتخابات پارلمانی و شوراهای شهری موریتانی روز دوم آذر ماه ( 23 نوامبر) برگزار شد و به احتمال زیاد دور دوم انتخابات که باید روز شنبه هفته آینده 16 آذر ماه (7 دسامبر) برگزار شود، به دو هفته دیگر موکول خواهد شد، زیرا طبق قانون انتخابات؛ مخالفان نتایج انتخابات باید تا هشت روز پس از اعلام نتایج اعتراضات خود را اعلام کنند.
طبق نتایج اعلامی کمیته ملی انتخابات موریتانی؛ حزب حاکم 52 کرسی و حزب ملی اصلاح و توسعه 12 کرسی پارلمان را تاکنون به دست آورده اند و حزب "وئام" (وفاق) به ریاست بیجل وُلد همید و حزب ائتلاف مردمی ترقی خواه به ریاست مسعود وُلد بلخیر نیز به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند .
پارلمان موریتانی 146 کرسی دارد و هر چند حزب حاکم در دور اول انتخابات اکثر کرسی ها را به دست نیاورد ولی در دور دوم شانس دستیابی به اکثر کرسی ها را دارد .
حزب حاکم موریتانی در دور اول انتخابات شوراهای شهری نیز اکثر آرا را کسب کرده است .
پیش بینی می شود که رقابت احزاب در دور دوم انتخابات پارلمانی شدیدتر باشد زیرا نتایج دور دوم انتخابات ترکیب پارلمان و دولت را مشخص خواهد کرد .
انتخابات ریاست جمهوری موریتانی نیز نزدیک است و پیش بینی می شود که محمد وُلد عبدالعزیز، رییس جمهوری این کشور، برای انتخابات آتی نامزد شود تا بتواند دستاوردهایی را که در دوران خود کسب کرده است، حفظ کند و دستاوردهای جدیدی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها