محاصره شیعیان یمن در صعده

محاصره شیعیان یمن در صعده
يکشنبه 19 آبان 1392 - 20:43

استان صعده در شمال یمن به علت بسته شدن همه گذرگاه هایش تحت محاصره است و جمعیت بیش از یک میلیونی این استان با بحران کمبود مواد غذایی ، پزشکی و سوختی مواجه هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "انصارالله" وابسته به حوثی های یمن در گزارشی اعلام کرد، با وجود مشکلات به وجود آمده برای ساکنان صعده دولتمردان یمن نه تنها سکوت کرده اند بلکه به این بحران دامن می زنند و توطئه کثیفی را علیه این استان شمالی اجرا می کنند و تا حدی پیش رفته اند که مواضع نظامی را به تکفیری ها واگذار می کنند.  
بر اساس این گزارش، حوثی ها اقداماتی را برای کمک به ساکنین صعده انجام داده اند که از جمله این اقدامات اجازه دادن به کمیته بین المللی صلیب سرخ برای انتقال کمک های پزشکی به شهر دَمّاج در جنوب شرقی صعده است .
گروه حوثی همچنین به صلیب سرخ اجازه داد که تکفیری های زخمی را از دماج خارج کند، و در دفعه اول 26 زخمی و در دفعه دوم 44 زخمی از این شهر خارج شدند که در میان زخمی ها اتباع خارجی وجود داشتند.
سایت انصارالله خاطرنشان کرد: مشکلات ساکنان استان صعده که ناشی از محاصره و بسته شدن همه گذرگاه ها با همدستی ژنرال علی محسن الاحمر و دیگر افرادِ قدرت طلب و سودجو است، پوچ بودن ادعای مردم داری و قانون مداری دولتمردان یمنی را ثابت می کند، زیرا کدام اصل و قانونی به دولتمردان یک کشور اجازه می دهد که استانی را از همه طرف محاصره کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها