گزارش العالم از حمله به وزارت دفاع یمن + فیلم

جمعه 15 آذر 1392 - 11:54

صنعا (العالم)- خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن از کشته شدن دستکم 52 نفر که تعدادی از آنان خارجی بودند و مجروح شدن تعداد دیگری در جریان انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در ورودی ساختمان وزارت دفاع یمن در صنعا پایتخت این کشور خبرداد.

این درحالی است که پیش از این انفجار، درگیری هایی میان نگهبانان ساختمان و افراد مسلحی که به ساختمانهای وابسته به این وزارتخانه حمله کرده بودند، در گرفته بود .

انفجارمهیبی که صبح دیروز (پنجشنبه 14 آذرماه) صنعا پایتخت یمن را لرزاند، ناشی از انفجار خودرویی بمب گذاری شده مقابل ورودی فرماندهی وزارت دفاع بود که پس از انفجار ستونهای دود از دور قابل رویت بود.

پس از انفجار، صدای درگیریهای مسلحانه با سلاح های سبک و نیمه سنگین و انفجارهای پی در پی ناشی از شلیک گلوله های آر پی چی به گوش می رسید و در نتیجه این درگیری ها ، تعدادی از ساختمانهای مشرف بر وزرات دفاع نیز آسیب دید.

ناظران معتقدند هدف از این حمله ؛ اشغال ساختمان وزرات دفاع  بود اما تعدادی ازافراد مظنون به داشتن رابطه با سازمان القاعده که کمربندهای انفجاری به خود بسته بودند و پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده برای حمله به وزارتخانه برنامه ریزی کرده و در صدد سوء استفاده از درگیری های بودند، بازداشت شدند .

خبرنگار العالم از تشدید اقدامات نظامی مانند استقرار گروههای نجات و پلیس در اطراف ساختمان وزرات دفاع پس از این واقعه خبر داد.

یکی از شاهدان عینی به خبرنگار العالم گفت: از مقابل ساختمان وزارت دفاع ، صدای تیراندازی شنیدیم و به سوی پنجره رفتیم دو نفر را دیدیم که از خوردوی تویوتا هایلوکس می پرند و سربازان وابسته به وزارت دفاع نیز به دنبال آنان بودند که تیراندازی شدت یافت و ناگهان صدای انفجار قوی شنیدیم .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها