مخالفان بحرینی: با گفت و گو مشکلی نداریم

مخالفان بحرینی: با گفت و گو مشکلی نداریم
جمعه 15 آذر 1392 - 18:53

احزاب مخالف بحرینی از رژیم حاکم بر این کشور خواستند طرح آن ها تحت عنوان "برای بحرین" را جدی بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، معارضان بحرینی، روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای بر پایبندی به حل مسالمت آمیز بحران تاکید و خاطر نشان کردند که ناچار شدن رژیم حاکم در پذیرش گفت و گوی سیاسی به منظور برون رفت کشور از بحران در دوره های گذشته، نتیجه پافشاری معارضان بر استفاده از راه حل مسالمت آمیز برای برون رفت از بحران سیاسی بود.

احزاب مخالف بحرینی، سپس با انتقاد از اعتراض های شتابزده و متشنج برخی طرف ها از طرح معارضان، تاکید کرد که معترضان ِ امروز، همان کسانی هستند که از رژیم حاکم می خواستند هر صدایی که خواهان راه حل سیاسی می شود را سرکوب کند.

احزاب مخالف بحرینی، با وجود پافشاری بر تعلیق مشارکت در جلسات گفت وگوی ملی، از جریان های مخاف رژیم حاکم خواستند گفت وگو را بر اساس پیش شرط های تعیین شده در طرح "راه حل فراگیر سیاسی" از سر بگیرند. زیرا فرصت سوزی، شیوه طرفداران رژیم است و نتیجۀ آن ناتوانی از بالاتر بردن سطح تفکر خود به مطالبه حقوق قانونی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تامل و دقت در مواضع معارضان از آغاز انتفاضه بحرین در فوریه 2011 تاکنون، به ویژه آن چه در گزارش بسیونی درباره مواضع معارضان آمده است نشان از مواضعی مثبت دارد که به روشن شدن حقیقت کمک می کند و ثابت می کند رژیم حاکم، مسئول نابودسازی همه طرح ها و فرصت های دستیابی به راه حل های سیاسی است.

در پایان بیانیه تاکید شده است: وقتی از نیروهای ملی دموکراتیک مخالف می خواهیم همه مطالبات خود را بر روی میز گفت وگو مطرح کنند، صادر کنندگان این بیانیه از یاد برده اند که در مدت ده ماه از جلسات گفت و گو هیچ توافقی بر سر هیچ یک از بندهای مطرح شده در سند مخالفان در خصوص سازوکارهای گفت و گو حاصل نشد و علت آن لجبازی و پافشاری آنان بر وابستگی به مواضع خود بود، بنابراین یکی از دلایل فرصت سوزی و موفق نشدن گفت وگو، صلاحیت نداشتن طرف های دیگر گفت وگو و مستقل نبودن قدرت تصمیم گیری آن ها بود.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها