پشت پرده حادثه تروریستی در یمن

پشت پرده حادثه تروریستی در یمن
يکشنبه 17 آذر 1392 - 23:01

وزیر سابق یمنی دولت این کشور را مسئول ناامنی ها دانست و تاکید کرد که دولت هنوز هیچ گزارش یا اطلاعاتی درباره جنایت و حملاتی که ضد ارتش و امنیت کشور صورت گرفته، ارایه نکرده است.

"حسن شرف الدین" شامگاه یکشنبه در گفت و گو با شبکه العالم خاطرنشان کرد، کمیته موسوم به امنیتی و نظامی که رییس جمهور مسئول آن است و هیات وزیران و به خصوص نخست وزیر به عنوان مسئول مستقیم وزارتخانه های دفاع و کشور، به وظایف خود عمل نمی کنند و با مطرح کردن این ادعا که وزیران دفاع و کشور تابع رییس جمهور هستند، از پذیرفتن مسئولیت ها شانه خالی می کنند.
این وزیر سابق یمنی افزود: نمی توان با اطمینان گفت که "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهور  یمن، که روند تغییر را هدایت می کند در این عملیات هدف قرار گرفته است.
وی گفت: هیچ کس نمی داند هدف از این عملیات چه بوده و چه کسی مجری آن است زیرا کمیته پیگیری هم معتقد است گزارشی که ارایه داده یک گزارش اولیه است و باید امیدوار بود که گزارش نهایی به صورت حرفه ای از ماجرا پرده بردارد.
شرف الدین افزود: بعضی ها معتقدند که القاعده به نیروهای ارتش و امنیت کشور نفوذ کرده است اما تناقض گویی ها زیاد شده و هیچ کس نمی تواند به راحتی سرنخ جنایتی که در صنعا رخ داده را به دست آورد.

این وزیر سابق یمن تاکید کرد، کسانی که از این اتفاقات سود می برند همان افراد خواهان تضعیف ارتش یمن هستند. آنها می خواهند به مردم ثابت کنند که ارتش کشورشان حتی قادر به دفاع از خود نیست تا چه رسد به حمایت از مردم.
وی اظهار داشت: براساس گزارش اولیه ای که 24 ساعت بعد از حادثه منتشر شد اغلب حمله کنندگان به وزارت دفاع سعودی بوده اند.
به دنبال وقوع دو حمله تروریستی هماهنگ شده طی روز پنجشنبه (14 آذرماه) به وزارت دفاع یمن در صنعا پایتخت این کشور، 52 نفر کشته شدند؛ همچنین دولت آلمان از کشته شدن دو تبعه این کشور خبر داد.
در این حادثه که شدید ترین حمله طی 18 ماه گذشته در یمن بوده است، 167 تن نیز زخمی شدند. منابع مطلع دولتی یمن، به صورت غیر رسمی القاعده را مسئول این حملات معرفی کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها