ارتش یمن ساختمان وزارت دفاع را پاکسازی کرد

ارتش یمن ساختمان وزارت دفاع را پاکسازی کرد
جمعه 15 آذر 1392 - 18:08

یک روز پس از آنکه گروهی از تروریست های مسلح وابسته به القاعده با انهدام بخشی از ساختمان وزارت دفاع یمن وارد آن شده بودند، ارتش این کشور اعلام کرد موفق شده با هلاکت مهاجمان، کنترل دوباره ساختمان را به دست بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رسانه های یمنی، ارتش اعلام کرده است که در درگیری با مهاجمان 11 تن از آنها را کشته است.

در این هجوم که در نوع خود بی سابقه بود و باعث انهدام بخشی از ساختمان وزارت دفاع - بخش بهداشت و درمان - شد، 57 تن کشته شدند که بین آنها چندین پزشک و پرستار خارجی به چشم می‌خورد.

یک منبع در وزارت دفاع یمن گفت که صبح روز گذشته یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی وزارت دفاع منفجر شد و تروریست‌ها بیمارستان وزارت دفاع را هدف قرار داده بودند و پس از انفجار این خودرو، تعدادی از افراد مسلح وارد ساختمان بیمارستان شدند اما همه چیز تحت کنترل درآمد.

القاعده یمن که در طول چند سال اخیر قدرت و نفوذ فراوانی به دست آورده است، با استفاده از شکاف امنیتی موجود در ساختار سیاسی یمن، عملیات های خونین بسیاری را علیه ارتش و منافع این کشور در مناطق مختلف انجام می دهد و تقریباً ارتش و نیروهای امنیتی از کنترل این شبه نظامیان تندرو ناتوان هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها