نخستین تصاویر از پاکسازی شهر "النَبْک" در سوریه

دوشنبه 18 آذر 1392 - 14:54

ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین با گروه های مسلح در شرق شهر النَبْک در استان ریف دمشق کنترل کامل این شهر را به دست گرفت و شهر را از گروه های مسلح پاکسازی کرد.

خانم "رؤی العلی" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش را در عملیات پاکسازی شهر النبک همراهی کرده گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه با ورود به شهر النبک از 3 محور، گروه های مسلح را در شرق این شهر محاصره کرده و تعداد زیادی از آنها را به هلاکت رساندند.

پس از این درگیری های سنگین، بقیه افراد مسلح از النبک به سوی شهر "یَبرود" و کوه های مجاور فرار کردند.

یکی از افسران ارتش در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما هم اکنون در اصلی ترین میدان شهر النبک مستقر شده ایم، و همه خروجی های این شهر تحت کنترل ما قرار دارد. تعدادی از اعضای گروه های مسلح کشته شدند، تعدادی نیز به اسارت ارتش درآمده و تعدادی هم فرار کردند.

شهر النبک درپی پاکسازی همه مناطق آن از گروه های مسلح هم اکنون کاملاً امن و آرام است و گروه های کشف و خنثی ارتش سوریه تعدادی بمب در مناطق مختلف را کشف کرده است.

یکی دیگر از افسران ارتش سوریه گفت: گروه های مسلح تلفات بسیار زیادی در شهر النبک به جای گذاشتند.

با پاکسازی شهر النبک درگیری های منطقه بسیار مهم و راهبردی القَلَمون نیز به زودی پایان خواهد یافت و ارتش برای بازکردن مسیر حمص – دمشق هم باید شهر یبرود را از گروه های مسلح کاملاً پاکسازی کند.

9-10:50

 

پربیننده ترین خبرها