القاعده کردهای سوریه را محاصره کرد

القاعده کردهای سوریه را محاصره کرد
سه شنبه 19 آذر 1392 - 15:25

گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) همچنان به محاصره شهرهای کُردنشین عفرین و عین العرب (کوبانی) استان حلب در شمال غرب سوریه ادامه می دهد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این در حالی است که کمیته های دفاع مردمی کُرد استان الحسکه در شمال شرق سوریه همچنان گروه های مسلح را از مواضع خود به عقب می رانند.
روزنامه الوطن چاپ سوریه به نقل از منابع محلی در شهر عفرین که جمعیت اش 600 هزار نفر است ، گزارش داد : داعش از 4 هفته پیش تاکنون شهر عفرین را محاصره کرده است .
این منابع افزودند : هر چند داعش در بیانیه ای مجازات انتقال مواد غذایی ، سوخت و دارو به مناطق تحت محاصره خود را محاکمه فرد متخلف در دادگاه موسوم به دادگاه شرع اعلام کرده است ولی اعضای داعش دو روز پیش 2 نفر را به اتهام انتقال بنزین از شهر اعزاز به عفرین اعدام کردند.
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد: داعش همچنان به محاصره شهرهای کوبانی و عفرین که کُردها اکثر جمعیت این دو شهر را تشکیل می دهند، ادامه می دهد و به نظر می رسد که ترکیه نیز در این اقدام گروهک تروریستی وابسته به القاعده را همراهی می کند.
این مرکز همچنین از کشته شدن تعدادی از اعضای داعش در درگیری مسلحانه با گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در منطقه مسکنه در حومه شهر حلب خبر داد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها