گزارش خبرنگار العالم از جدیدترین تحولات سوریه

گزارش خبرنگار العالم از جدیدترین تحولات سوریه
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 22:43

العالم - خبرنگار العالم در سوریه از ادامه پیشروی ارتش سوریه در مناطق مختلف استان ریف دمشق خبر داد.

"مازن سلمو" روز چهارشنبه گزارش داد: در حالی که نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور از جمله ریف دمشق همچنان پیشروی می کنند، گروه های تروریستی مسلح، جنایت دیگری را علیه اهالی بی گناه شهرک عذرا در شمال شرق دمشق مرتکب شدند.

در این جنایت چند تن از شهروندان سوریه به دست تروریست های وابسته به گروه موسوم به "لواء الاسلام" کشته شدند. نیروهای مردمی هم در این شهر به مقابله با تروریست ها پرداختند و به آنها اجازه ندادند وارد شهر شوند.

یکی از نیروهای ارتش سوریه در گفت وگو با خبرنگار العالم، اظهار داشت: عملیات علیه تروریست ها در ریف جنوبی و شرقی دمشق ادامه دارد و توانسته ایم شمار زیادی از تروریست های گروهک داعش و گروهک النصره از جمله چند سرکرده آنها را به هلاکت برسانیم.

وی افزود: منابع نظامی سوری نیز خبر هلاکت "ابو عرف" سرکرده یک باند ترویستی مسلح در منطقه برزه تاکید کرده اند؛ نیروهای ارتش سوریه همچنین محل استقرار گروه های مسلح را در شهر دوما هدف قرار داده اند.
خبرنگار العالم تأکید کرد، تروریست ها چند گلوله خمپاره به دو منطقه المیریدیان و المحافظه شلیک کرده اند که در نتیجه آن 12 شهروند کشته و چند نفر دیگر هم زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، کمیته های دفاع مردمی کُرد، در شمال سوریه نیز توانسته اند شهرک توینه در غرب شهر الحسکه را پس از نبرد شدید چند روزه، از وجود تروریست های جبهه النصره پاکسازی کنند و امنیت کامل را در مسیر الحسکه – راس العین برقرار سازند.

خبرنگاه العالم خاطرنشان کرد که وضعیت میدانی در سوریه نه تنها هنوز آرام نشده بلکه با توجه به پیشروی های ارتش و پاکسازی مناطق راهبردی، تروریست ها به تکاپو افتاده و درگیری ها در حال شدت یافتن است.
Ma.20:36.11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پربیننده ترین خبرها