آزادی 350 زندانی سوری در استان حلب

آزادی 350 زندانی سوری در استان حلب
جمعه 22 آذر 1392 - 18:53

العالم - دولت سوریه روز جمعه دستور آزادی بیش از 350 زندانی محبوس در زندان مرکزی حلب در شمال این کشور را صادر کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه های مسلح زندان مرکزی حلب را محاصره کرده اند و وزارت دادگستری سوریه با توجه به مشکلات ناشی از این محاصره دستور آزادی این تعداد از زندانیان را صادر کرد.ده ها نفر از زندانیان آزاد شده و بقیه در آینده نزدیک آزاد خواهند شد.

خبرگزاری سوریه (سانا) به نقل از "ابراهیم هلال" دادستان حلب گزارش داد : گروه های تروریستی مسلح از یک و نیم سال پیش تاکنون زندان مرکزی حلب را محاصره کرده اند که این امر مشکلات زیادی را برای زندانیان به وجود آورده است لذا وزیر دادگستری دستور داد که تعداد زندانیان تا حد امکان کاهش یابد.

هلال افزود: زندانیان به علت محاصره شدید زندان مرکزی حلب با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه هستند و بیماری های مختلفی در میان آنها شیوع پیدا کرده است.  

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه در مبارزه با گروه های مسلح انواع سلاح های سبک، سنگین و نیمه سنگین مانند موشک های ساخت اسرائیل و موشک های ضدهوایی استینگر آمریکایی را به غنیمت گرفته است و به گفته کارشناسان سیاسی ، گروه های مسلح قادر به تولید گاز سمی سارین هستند، گازی که در حمله شیمیایی به غوطه شرقی در حومه دمشق از آن استفاده شده است. 

کمیته بازرسان سازمان ملل متحد نیز امروز گزارش نهایی خود را درباره استفاده از سلاح های شیمایی در سوریه صادر و اعلام کرد که سلاح های شیمیایی 5 بار در سوریه به کار گرفته شده است.

چاک هگل وزیر دفاع آمریکا هم وضعیت سوریه را پیچیده توصیف کرد و گفت: شکست مکرر "ارتش آزاد سوریه" در برابر حملات گروه های مسلح افراطی وضعیت را پیچیده تر کرده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها