مطرح شدن دو نام جدید برای نخست وزیری تونس

مطرح شدن دو نام جدید برای نخست وزیری تونس
شنبه 23 آذر 1392 - 19:13

خبرنگار شبکه العالم در تونس از مطرح شدن نام "جلول عیاد" و "مهدی جمعه" در جریان گفت وگوهای امروز در این کشور برای تعیین نخست وزیر جدید خبر داد؛ این در حالی است که قبلا نام "احمد المستیری" و "محمد الناصر" در این زمینه مطرح شده بود.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، در حالی که مهلت تعیین شده از سوی اتحادیه سراسری کار تونس برای انتخاب نخست وزیر آن کشور، امروز 14 دسامبر به پایان می رسد خبرنگار شبکه العالم از مطرح شدن نام جلول عیاد و مهدی جمعه برای تصدی این پست خبر داد.

دیروز جمعه به دنبال مخالفت "مصطفی الفیلالی" نامزد مورد اتفاق گروههای سیاسی با پذیرش پست نخست وزیری تونس، مذاکرات گروههای سیاسی بار دیگر به نقطه آغاز بازگشت.
پس از مطرح شدن نام های "احمد المستیری" و "محمد الناصر" برای این منصب، مذاکرات 9 ساعته هفت حزب تونس در شامگاه جمعه و بامداد شنبه، منجر به دادن رأی مساوی به این دو شخصیت برای نامزد شدن جهت پست نخست وزیری شد و احزاب "النهضه"، حزب جمهوری خواه و حزب ائتلاف دمکراتیک برای کار و آزادی، از احمد المستیری 88 ساله حمایت کردند. اما حزب ندای تونس، جبهه مردمی و حزب روند دمکراتیک و اجتماعی از "محمد الناصر" 79 ساله حمایت کردند. اما ائتلاف دمکراتیک از رأی دادن قطعی به دو نامزد مذکور خودداری کرد.
"حسین عباسی" دبیرکل اتحادیه سراسری کارگری تونس اندکی در آخرین ساعات روز جمعه از شکست تلاش ها برای دستیابی به توافق در زمینه نام نخست وزیر جدید آن کشور سخن گفت و اظهار داشت: نشست سراسری آخرین فرصت در این زمینه خواهد بود.
از سوی دیگر، "راشد الغنوشی" رهبر جنبش "النهضه" بار دیگر درباره به نتیجه رسیدن تلاش ها اظهار خوش بینی کرد. این در حالی است که "محمد الحامدی" دبیرکل ائتلاف دمکراتیک تأکید کرد که آن ائتلاف با هدف جلوگیری از تشدید اختلافات و در راستای استفاده از آخرین فرصت و باقی گذاشتن زمینه بهره بردن از آن، از اعلام نظر نهایی، خودداری کرده است.

پربیننده ترین خبرها