عالم تونسی: النهضه درحال گسترش وهابیت است

عالم تونسی: النهضه درحال گسترش وهابیت است
شنبه 25 آبان 1392 - 17:54

یکی از علمای ارشد دانشگاه الزیتونه تونس در باره سوء استفاده جنبش حاکم "النهضه" از جایگاه خود برای تغییر مذهب مردم به وهابیت و فراهم کردن زمینه برای جنگ داخلی هشدار داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ فرید الباجی" گفت: جنبش النهضه اعتقادی به دموکراسی نداشته و برای انهدام تدریجی نظام و نهادهای سیاسی و مدنی تونس می کوشد؛ چون دارای ائتلاف آشکار با اندیشه وهابیت است.
الباجی خاطرنشان کرد: مبلغان وهابی به طور گسترده در رسانه های گروهی تونس ظاهر شده و از طرف دولت و اعضای شورای موسسان مورد استقبال قرار می گیرند که فرایندی بسیار خطرناک است، چون حزب حاکم برای تغییر عقیده مردم تونس که به میانه روی معروفند، از نفوذش سوء استفاده می کند.
سایت خبری تحلیلی "میدل ایست آنلاین به نقل از فرید الباجی نوشت: ما همواره از پیامدهای اندیشه وهابی رنج می بریم. وهابیت به طور گسترده فعال است و هزینه دهها جمعیت را تامین می کند که مردم را به گرویدن به این اندیشه و ترویج ایده هایش در میان فقرا و نیازمندان دعوت می نماید.
بنابر این گزارش، الباجی نبردی واقعی علیه حرکت النهضه به راه انداخته و نسبت به تسامح مشکوک آن با گروه های سلفی هشدار داده است.
وی مدتی قبل گفت که وهابیون از مرحله تکفیر به مرحله انفجار تغییر موضع خواهند داد.  
جنبش النهضه ضمن بی توجهی به سخنان الباجی، وی را از سخنرانی در مسجد بزرگ شهر منوبه در شمال پایتخت منع کرد زیرا الباجی پس از ترور "شکری بلعید" مخالف معروف و چپگرای حکومت تونس، در فوریه 2013 استعفای دولت را خواستار شد.
الباجی رهبر جریان ملی دفاع از عقیده اشعری مالکی الزیتونه در همایشهای فکری، کنفرانسها و رسانه های گروهی و یکی از اندیشمندان و پژوهشگران بنیانگذار مرکز پژوهشهای امنیت فراگیر تونس است که مسئولیت آن پژوهشهای عقیدتی و امنیت عقیده به منظور مقابله با اندیشه وهابی است. فعالان تونسی بارها هشدار داده اند که وهابی ها از جوانان فقیر به منظور انهدام امنیتی، اجتماعی و فرهنگی کشور استفاده می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها