ابراز تمایل قطر برای بهبود روابط با سوریه

ابراز تمایل قطر برای بهبود روابط با سوریه
جمعه 19 مهر 1392 - 13:49

العالم - منابع فلسطینی روز جمعه از ابراز تمایل قطر برای بهبود روابط با سوریه خبردادند.

به گزارش شبکه العالم به نقل از روزنامه لبنانی السفیر،این منابع افزودند، عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در دیدار اخیرش با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دردمشق، پیام شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر را به وی تسلیم کرد.

امیر قطر دراین پیام ابراز تمایل کرده بود که روابط دوحه با دمشق بهبود یابد.

روزنامه السفیردرتحلیلی دراین باره افزود معنای این پیام این است که قطر به تدریج سیاست خارجی جدیدی متفاوت از سیاست خارجی گذشته اش درپیش می گیرد زیرا تغییر کامل واساسی این سیاست درمرحله آینده-نزدیک- امکان ندارد.

این روزنامه تصریح کرد اعزام عباس زکی به دمشق پس از دیدار امیر قطر با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان صورت گرفته است.

کمک های گسترده قطر به تروریست های سوریه در سالهای گذشته همواره مورد اعتراض شدید مقام های دمشق قرار داشته است.

منابع خبری اخیرا فاش کردند که قطر با کمک 3 میلیارد دلاری به تروریست های مسلح سوریه نقش مخربی در آن کشور بر عهده گرفته است.

سناء السعید نویسنده و روزنامه نگار مصری در مقاله ای تحت عنوان "سیلی برای کسی که لیاقت آن را دارد" نوشت: کشور کوچک قطر با طیب خاطر و به عنوان بزرگترین حامی گروه های مسلح، سه میلیارد دلار به افراد مسلح در سوریه کمک کرده است.

در این مقاله آمد است: قطر با پول در امور دیگر کشورها دخالت می کند و با حمایت از تروریستها در راستای خواست آمریکا برای سرنگونی حکومت ها تلاش می کند تا از این طریق واشنگتن به خواسته اش که هرج و مرج و بی ثباتی در منطقه و ایجاد خاورمیانه جدید در راستای منافع رژیم صهیونیستی است دست یابد.

این نویسنده خاطرنشان کرد که دخالت قطر در سوریه نتیجه اهمیت دادن جامعه جهانی به نقش دوحه به عنوان بازیگر اصلی در منطقه است که این توجه باعث شده است قطر به بزرگترین منبع سلاح و حامی افراد مسلح و تروریست ها تبدیل شود. در ادامه مقاله گفته شده است که موسسه پژوهش های صلح در استکهلم که انتقال سلاح را پیگیری می کند اعلام کرده است قطر طی سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ بیش از ۷۰ محموله هوایی شامل سلاح از طریق ترکیه در اختیار افراد مسلح سوری قرار داده است.

سناء السعید افزود: نقش مخرب قطر در سوریه تنها به سلاح محدود نمی شود، بلکه شبکه جهنمی و شیطانی موسوم به الجزیره نیز به نشر اکاذیب و تحریف واقعیت ها و شایعه پراکنی مشغول است.

ائتلاف معارضان همچنین با حمایت کشورهای عربی و همزمان با برگزاری اجلاس کشورهای عربی در دوحه، فروردین ماه امسال نخستین سفارت خود در سطح جهان را در قطر افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش «احمد معاذ الخطیب» رئیس مستعفی ائتلاف معارضان و «عبدالله العطیه» وزیر مشاور در امور خارجه قطر در مراسم افتتاح دفاتر سفارت ائتلاف معارضین در دوحه حضور داشتند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها